کد خبر: ۵۴۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

«ارس» تحت نظارت کامل قرار دارد

نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط‌ زیست خراسان رضوی در امور تخصصی حیات‌ وحش گفت: «ارس» تحت نظارت کامل و دقیق پزشکی قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
هومن فربد در خصوص آخرین وضعیت سلامتی «ارس»، تنها پلنگ ایرانی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد، اظهار کرد: این پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد تحت نظارت کامل و دقیق پزشکی قرار دارد و هر روز با دوربین‌ها چک می‌شود، هر روز دو نوبت شست‌وشو شده و عفونت پنجه‌هایش برطرف شده است.

وی ادامه داد: داروی ضد تشنج به حیوان داده شده که به طور طبیعی باعث بی‌حالی حیوان خواهد شد و برای بررسی‌های بیش‌تر نیاز به ام.آر.آی داریم که بخش خصوصی با وجود نامه‌نگاری‌ها حاضر به هم‌کاری با ما نیست، زیرا فضای فرهنگی مشهد نمی‌پذیرد که از دستگاهی مربوط به انسان است برای حیوان استفاده کنیم و اگر طی یک یا دو هفته آینده این اتفاق نیفتد با توجه به اعلام آمادگی حیوان را به تهران انتقال خواهیم داد.

نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط‌ زیست خراسان رضوی در امور تخصصی حیات‌ وحش خاطرنشان کرد: با آزمایش‌های انجام شده احتمال بیماری‌های عفونی برای ارس رد شد.

وی درخصوص خطرات موجود برای ارس، تصریح کرد: به هرحال خطر همیشه وجود دارد و همچنان علت اصلی بیماری مشخص نشده است؛ ممکن است علت بیماری لخته خون یا مورد دیگری باشد که ام.آر.آی به تشخیص ما کمک ‌می‌کند، اما ارس تحت مراقبت دقیق است و هر روز چک می‌شود.

فربد اضافه کرد: هم‌چنین با اقدامات انجام شده سایر حیوانات باغ وحش نیز تحت مراقبت بهتری قرار گرفته‌اند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین