کد خبر: ۵۴۴۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

برگزاری رزمایش نظامی 27 کشور جهان در آب های استرالیا

منابع خبری گزارش دادند: ارتش استرالیا هدایت بزرگترین مانور نظامی با حضور 3 هزار نفر از افسران و متخصصان ارشد نظامی از 27 کشور جهان را در بندر داروین واقع در شمال این کشور برعهده دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
این تمرینات نظامی مشترک در شمال بندر داروین استرالیا از دو روز پیش آغاز و قرار است تا روز 24 شهریور در آبهای این کشور ادامه داشته باشد.

23 فروند کشتی نظامی و زیردریایی در آبهای اقیانوس آرام و هند در این مانور نظامی تحت عنوان 'کاکادو' شرکت کرده اند.

استرالیا هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش توانمندی های نظامی در کشورهای حوزه آسیا- پاسفیک برای مقابله با فجایع و حوادث طبیعی و ارتقاء آموزش ها برای ارائه کمک های انساندوستانه در این حوادث اعلام کرده است.
طبق گزارش رسانه های منطقه ای یک ناو جنگی چین تحت عنوان 'هوانگشان' نیز در این رزمایش حضور دارد.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی استرالیا حضور چین در این رزمایش را گامی در جهت اعتماد سازی عنوان کرد و گفت در این رزمایش بین المللی، نیروی هوایی سلطنتی استرالیا با 27 قروند جنگنده حضور یافته است.

شهر بندری داروین،از شهرهای استراتژیک استرالیا محسوب می شود و آن را دروازه ورود به آسیا می دانند .
تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نیز از سال 2011 دراین شهر حضور دارند.

بخش های مختلف ارتش کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، اندونزی، بنگلادش، برونئی، کامبوج، کانادا، شیلی،فیجی، فرانسه، هند، مالزی، نیوزیلند، پاکستان، پاپوآگینه نو، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تیمور شرقی، تونگا، امارات ، ایالات متحده و ویتنام دراین رزمایش شرکت کردند.

آمریکا و استرالیا در ماههای گذشته با چین در آبهای دریای جنوبی چین تنش های مختلفی داشتند.
چند فروند کشتی جنگی استرالیا در ماه آوریل سال جاری (اردیبهشت97 ) هنگام عبور از دریای چین جنوبی نیروهای نظامی چین در این آبهای استراتژیک را به چالش کشیدند.

منابع نظامی استرالیا در این زمینه اعلام کردند ناوهای جنگی این کشور که درحال عبور از آبهای ویتنام بودند مجبور به رویارویی با نیروهای دریایی ارتش خلق آزاد چین شدند.
وزارت خارجه چین نیز با صدور بیانیه ای در اقدامی کم سابقه به استرالیا هشدار داد که راهبردهای ضد چینی آن کشور را بر نمی تابد.

مقام های استرالیایی پیشتر اعلام کردند که چین در حال تقویت فعالیت های نظامی خود در اقیانوس آرام و در اطراف کشور واواناتو است که این امر باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

استرالیا مدعی شده است که چین به دنبال ایجاد پایگاه های نظامی در این منطقه است و با مقام های 'وانواتوا' در باره ایجاد یک پایگاه نظامی در این کشور گفت و گو کرده است.

اما تاکنون بارها مسئولان چینی اعلام کردند آنچه استرالیا در این باره می گوید کاملا نادرست است و مقام های 'وانواتوا' نیز این موضوع را کاملا روشن کرده اند.

آمریکا نیز با سوء استفاده از اختلافات ارضی چین با کشورهای مالزی، ویتنام، فیلیپین، برونئی و تایوان در آبراه استراتژیک دریای جنوبی چین، ناوهای جنگی خود را به این منطقه اعزام کرده و این پهنه آبی را آبهای بین المللی خوانده است.
چین در پاسخ به آمریکا دریای جنوبی چین را در مالکیت خود می داند و اقدام به گسترش استقرار تجهیزات نظامی در جزیره های مختلف این پهنه آبی کرده است .

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین