کد خبر: ۵۴۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۹

خوش‌بینی آمریکا به تصویب تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه شان مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «به نظر می‌رسد اختلافات در حال از بین رفتن است». این اظهارات پس از آن صورت گرفت که کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با ایگور ایوانف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به بحث در مورد برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. 

کورمک در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آمریکا و روسیه چگونه اختلافاتشان در مورد برنامه هسته‌ای ایران را حل خواهند کرد گفت: آقای ایوانف در دیدار با خانم رایس خیلی روشن عنوان کرد که همه ما در این مسیر در کنار هم حرکت می‌کنیم. 

به نظر می‌رسد اظهارات مک کورمک با سخنان هفته گذشته رایس چندان هماهنگ نیست. وزیر خارجه آمریکا در فقدان اجماع لازم برای تصویب قطعنامه تحریم ایران گفته بود واشنگتن می‌تواند شورای امنیت را بدون موافقت روسیه برای تصویب قطعنامه تحریم ایران تحت فشار قرار دهد. اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تلاش آمریکا برای کسب اجماع و تصویب به اتفاق آرا سخن می‌گوید. وی در این زمینه گفت: ما همچنان امیدواریم که در آینده نزدیک قادر به تصویب قطعنامه‌ای باشیم که تمام اعضا شورای امنیت به آن رای بدهند. 

وی تصریح کرد مذاکرات برای حل اختلافات قدرت‌های بزرگ در مورد تحریم ایران ادامه دارد. دیدار رابرت جوزف کارشناس ارشد عدم تکثیر دولت جرج بوش و سرگئی کیسلیاک همتای روسی وی در همین راستا صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین