کد خبر: ۵۴۶۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

تبدیل سگ‌های ولگرد به یک معضل جدی

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان با تأکید بر آن‌که سگ‌های ولگرد به یک معضل جدی در استان تبدیل شده است، گفت: باید پسماندها مدیریت شود و متأسفانه شاهدیم که در سطح پارک‌ها مواد غذایی رها می‌شود که این موضوع باعث جذب سگ‌های ولگرد می‌شود این در حالی است که اگر منابع غذایی سگ‌های ولگرد کاهش یابد، شمار آن‌ها هم کاهش خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
«حسین رشیدی» عصر امروز 26 شهریورماه در هشتاد و چهارمین جلسه بررسی اسناد امنیت غذایی استان کرمان به تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات اداره‌کل دامپزشکی، در شمال استان حدود 10 هزار لیتر سم رایگان تهیه و سمپاشی اماکن دامی و حمام ضد کنه دام‌ها صورت گرفت که با این اقدام شدت مشکل حل شد و به جزء یک مورد تلفات در شهرستان بافت، مابقی تحت کنترل در آمد.

وی با تأکید بر این‌که بر سلامت شیر نظارت لازم را داریم، تصریح کرد: میزان آلودگی تب کریمه کنگو در استان به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: در سطح شمال استان اصلاحات خوبی در کشتارگاه انجام شد و همه کشتارگاه‌ها به پیش سردکن مجهز شدند.

وی بر ضرورت توجه به موضوع سگ‌های ولگرد تأکید کرد و ادامه داد: سگ‌های بلاصاحب یک مشکل جدی در استان کرمان است که باید ساماندهی شوند که وظیفه‌های اصلی آن به عهده شهرداری‌هاست.

رشیدی با تأکید بر آن‌که سگ‌های ولگرد به یک معضل جدی در استان تبدیل شده است، یادآور شد: باید پسماندها مدیریت شود.

وی با ابراز تأسف از این‌که شاهد رهاسازی مواد غذایی در سطح پارک‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث جذب سگ‌های ولگرد می‌شود باید مدنظر داشت که اگر منابع غذایی سگ‌های ولگرد کاهش یابد، شمار آن‌ها هم کاهش می‌یابد.

تشکیل کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد طی یک ماه آینده

«حمید ملانوری»، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عصر امروز 26 شهریورماه در هشتاد و چهارمین جلسه بررسی اسناد امنیت غذایی استان کرمان با اشاره به مشکل سگ‌های ولگرد در استان کرمان گفت: باید با مسئولیت مدیریت امور شهری و روستایی استانداری و دهیاری‌ها هم‌چنین در سطح شهرداری‌ها، کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد تشکیل و ظرف یک ماه آینده عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل نرخ‌گذاری مشخص است و تابع عرضه و تقاضا، براساس قیمت تمام شده محصول تعیین می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: وقتی که امنیت غذایی وابسته به منابع مالی می‌شود نگاه به سمت دولت برای تأمین این بودجه است اما این مهم شدنی نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب که مدیران دستگاه‌های اجرای برای پیشبرد برنامه‌های خود، چانه‌زنی لازم برای دریافت بودجه انجام دهند، تصریح کرد: امنیت غذایی برای همه مهم است، چون سلامت مردم در گرو امنیت غذایی است، از این‌رو دستگاه‌ها تلاش کنند تا سلامت محصولات کشاورزی و غذایی تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید محصولات کشاورزی سالم باید به سمت ترویج و فرهنگسازی در این راستا گام برداریم هم‌چنین باید با استفاده از توانمندی بخش خصوصی زمینه تامین امنیت غذایی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، ملانوری به مشکل سگ‌های ولگرد یادآور شد: با مسئولیت مدیریت امور شهری و روستایی، دهیاری‌ها هم‌چنین در سطح شهرداری‌ها، کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد تشکیل و ظرف یک ماه آینده عملیاتی شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
در مراغه هم بیداد میکند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین