کد خبر: ۵۴۶۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

زنی که کاوانا را به تعرض جنسی متهم کرده، با "تهدید جانی" روبه‌روست

زنی که کاندیدای مورد نظر دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا را به تعرض جنسی متهم کرده، در برابر کمیته قضایی سنا شهادت نخواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
کریستین بلازی فورد، زنی که برت کاوانا، کاندیدای مورد نظر دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا را به تعرض جنسی متهم کرده بود، هفته آینده در برابر کمیته قضایی سنا شهادت نخواهد داد.

لیسا بنکس، وکیل کریستین بلازی فورد با اعلام این تصمیم به شبکه سی‌ان‌ان گفت که موکل او همچنین با «تهدید جانی و آزار» روبه‌رو شده است.

زنی که کاوانا را به تعرض جنسی متهم کرده، با

او افزود که فورد پیش از حضور در سنا خواهان تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد قاضی کاوانا است.

این نامزد دیوان عالی روز سه‌شنبه برای دومین روز پیاپی با مقام‌های کاخ سفید دیدار کرد.

فورد که استاد رشته روان‌شناسی در کالیفرنیاست، قاضی کاوانا را متهم کرده که در سال ۱۹۸۲ در جریان یک مهمانی قصد داشته به او تعرض کند. در آن زمان هر دوی آنها، دانش‌آموز دبیرستان در حومه واشنگتن دی‌سی بودند.

قاضی کاوانا که ۵۳ سال دارد، این اتهامات را "کاملا کذب" خوانده است.

به گزارش بی.بی.سی ترامپ با کاوانا ابراز همدردی کرده و گفته است: راستش خیلی ناراحتم که او مجبور است این وضعیت را تحمل کند. او مردی نیست که مستحق چنین چیزی باشد.

او افزود: امیدوارم که این زن بیاید و استدلالش را بیان کند. کاوانا هم حرف خود را مقابل اعضای سنای آمریکا خواهد زد. بعد آنها رأی می‌دهند.

تیم حقوقی فورد می‌گوید که آنها در نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس سنا پیشنهاد شهادت را رد کرده‌اند. وکیل او سه‌شنبه شب به سی‌ان‌ان گفت: سخن گفتن از جلسه شهادت در روز دوشنبه زود است چون پروفسور فورد با تهدید و آزار روبه‌رو بوده و نگران امنیت خانواده‌اش است و این در چند روز گذشته در کانون توجه او بوده است.

او گفت که فورد از زمان طرح ادعاهایش در روز یک‌شنبه در روزنامه واشنگتن پست مشغول حل این مساله بوده که خانواده‌اش شب‌ها باید کجا بمانند که امن باشد.

در نامه تیم حقوقی او به سنا آمده است که خانواده فورد مجبور شده است از خانه خود نقل مکان کند، ایمیل او هک شده و کسانی در اینترنت خود را به اسم او جا زده‌اند.

پیش‌تر چاک گرسلی، رئیس کمیته قضایی سنا اعلام کرد، از دو طرف دعوت شده روز دوشنبه آینده شهادت دهند. با این حال، دموکرات‌ها که شدیدا با نامزدی برت کاوانا مخالفند، به پیشنهاد این سناتور جمهوری‌خواه درباره تشکیل جلسه‌ای که قاضی کاوانا و پروفسور فورد تنها شاهدان آن هستند، اعتراض کردند.

سناتورهای متعدد حزب دموکرات از جمهوری‌خواهان خواسته‌اند روند تأیید کاوانا را با شتاب پیش نبرند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین