کد خبر: ۵۴۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

رسانه های عربی: داعش در لیبی در حال قدرت گرفتن است

گفته می شود داعش بین 400 تا 750عنصر خطرناک در لیبی دارد و با استفاده از هرج و مرج موجود در این کشور در حال گسترش فعالیتهایش است.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای «لیبیا الان» روز چهار شنبه نوشت، داعش زمانی که «سرت» را غارت کرد منابع مالی فراوانی به دست آورد که با استفاده از آن می تواند مناطق مختلف لیبی و از جمله مناطق نفتخیز را هدف قرار دهد.

 این تارنما افزود، داعش طی چند هفته گذشته به ساختمان شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس حمله کرد و جدا از این موفق شده است جای پایی میان قاچاقچیان انسان پیدا کند.

این تارنما در ادامه به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال » نوشت، یک مقام امنیتی غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت، داعش مقادیر زیادی پول و اموال دیگر از سرت غارت کرد و اکنون با استفاده از این اموال و منابع ملی، عناصر جدیدی را به خدمت می گیرد و علاوه بر این با فعالیت در کار قاچاق انسان نیز، درآمد خوبی کسب می کند.

«ولفگانگ بوزتای » تحلیلگر نظامی و وابسته نظامی پیشین اتریش در لیبی نیز در این خصوص گفت، داعش با حملات اخیرش به مناطق مختلف در لیبی به ویژه به اماکن حیاتی و حساس در پایتخت این کشور سعی می کند مانع تشکیل حکومت قدرتمند مرکزی شود.

گفته می شود داعش بین 400 تا 750عنصر خطرناک در لیبی دارد و با استفاده از هرج و مرج موجود در این کشور در حال گسترش فعالیتهایش است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین