کد خبر: ۵۴۶۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

ایران ایالت ۵۱ و ۵۲ آمریکا بود/ عمق دفاع استراتژیک ایران به مناطق پیرامونی رسیده است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک وزن ژئوپلیتیکی برتر به سر می‌برد، تصریح کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای اسلامی برتری دارد و می‌تواند بر صلح مبتی بر عدالت در منطقه اثر گذار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا ، صبح امروز(شنبه ۳۱ شهریور) در همایش شنبه های انقلاب که با موضوع اقتدار دفاعی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی پس از کودتای 28مرراد به طور کامل وابسته به آمریکا شد گفت: ارتش پهلوی در سطوح مختلف راهبردی عملیاتی و تاکتیکی تابع سیاست های آمریکا بود و ما یک ارتش ملی نداشتیم و ارتش ما تابع سیاست های منطقه ای آمریکا  در راستای محدودسازی شوروی عمل می‌کرد.

وی افزود: ارتش ایران مأموریت داشت تا نگذارند شوروی‌ها به آب های خلیج فارس دسترسی پیدا کنند و عملیات تأخیری انجام دهند تا مانع تسلط شوروی بر منابع نفتی خلیج فارس شود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: تدوین دکترین را بر نیروی هوایی و استقرار پایگاه تا را انجام می‌دادند و حتی کتب آموزش های نظامی را در سطح نیروی دریایی و هوایی آمریکایی‌ها تدوین می‌کردند.

وی با بیان اینکه ایران حلقه واسطه‌ای برای آمریکا در متطقه و حافظ امنیت آمریکا و اسراییل در منطقه بود گفت: رژیم شاه تنها کشوری بود که به اسراییل نفت خام فروخت. ایران، ایالت 51و 52آمریکا بود ولی بعد از انقلاب از حکومتی وابسته تبدیل به حکومتی مستقل شد.

صفوی افزود: اکنون پس از 40سال از انقلاب اسلامی تبدیل به قدرتی منطقه‌ای شده و از خلیج فارس تا مدیترانه گسترش یافته و عمق دفاع استراتژیک ایران به مناطق پیرامونی رسیده است.

وی تاکید کرد: ارتش و سپاه در دفاع مقدس در برابر تنها ائتلافی که در دوران جنگ پشت سر عراق قرار گرفتند به پیرزی بزرگی که حفظ استقلال ایران بود دسترسی پیدا کردند و این مکتب مقاومت به کشورهای دیگر نیز سرایت کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک وزن ژئوپلیتیکی برتر به سر می‌برد، تصریح کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای اسلامی برتری دارد و می‌تواند بر صلح مبتی بر عدالت در منطقه اثر گذار باشد. 
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
اگر اینطوری به موضوع بیاندیشم و در مورد آن صحبت کنیم باید گفت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین