کد خبر: ۵۴۸۱۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
براساس آمار سازمان پزشكی قانونی کشور

آمار تکان ‌دهنده‌ای از مرگ‌ومیر بر اثر مصرف مشروب الکلی غیراستاندارد در کشور

ظرف 10 سال گذشته اخبار این اتفاقات دایما در رسانه‌ها منتشر شده است. در آذرماه سال 87 مصرف مشروبات تقلبی که دارای ماده سمی متانول بوده، جان ۱۲ نفر را در بندرعباس گرفت. بر اثر این حادثه 92 نفر در بیمارستان شهید محمودی این شهر بستری شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
در يكي از مهم‌ترين اين حوادث، خردادماه سال 92 بود كه خبر مسموميت بيش از 350 نفر از شهروندان شهرستان رفسنجان بر اثر مصرف الكل چوب (متانول) منتشر شد. در آن حادثه 7 نفر جان باختند و 10 نفر ديگر هم بينايي‌شان را از دست دادند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، اين افراد در واقع ميهمانان يك جشن عروسي و يك جشن تولد در رفسنجان بوده‌اند كه به صورت گروهي اقدام به مصرف مشروب كرده بودند، غافل از اينكه آنچه آنها مصرف كرده‌اند، تركيبي از الكل چوب (متانول) و داروهايي چون ترامادول بوده است. دانشگاه علوم پزشكي كرمان همان زمان اعلام كرد كه مسمومان و قربانيان عمدتا جوان بوده و زير 27 سال سن داشته‌اند.

خردادماه 95، محمدرضا قديرزاده، مديركل حوزه رياست سازمان پزشكي قانوني اعلام كرده است، در سال 89، 145 مورد، سال 90، 93 مورد، سال 91، 136 مورد، سال 92، 135 مورد و سال 93، 81 مورد مرگ و مير ناشي از مصرف الكل ارجاعي به پزشكي قانوني در كشور ثبت شده است. اين آمار سير بروز اين حوادث در كشور را به روشني نشان مي‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
مهندس شیمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
1
2
آقا از شیمیدان ها بپرسید در پروسه تولید الکل هیچ سمی تولید نمیشه که با این سرعت آدم بکشه در دراز مدت و طی سالیان ضرر میزنه ولی نه به این شکل حتی الکل چوب هم آدم نمیکشه! فقط کوری موقت داره با حال بهم خوردگی. صد در صد عده ای سم ریخته اند تو مشروبها! حالا با چه نیتی شما مثلا خبرنگارا باید ته و توش را در بیارید!
پدرام
|
United States of America
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
2
3
وقتی ممنوع میکنند نتیجه اش همین می شود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
3
2
مشروبات الکلی غیر استاندارد!! مگه مشروب الکلی استاندارد هم داریم؟؟عزیزم این مشروب استاندارش رو باید بری خارج تهیه کنی. اینجا ایران است و نوشیدن مشروب بنا به شرع و قانون ممنوعه. خب حالا هرکی بی توجه به اون می نوشه حقش هست هم ابروش بره و همر بلایی هم سرش بیاد نیجه کار خودشه و باز هم حقشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
3
چه علتی باعث شدهعلاوه ازاین که مصرف مشروبات متوقف نشده بلکه بعدازروسیه دومین کشورمصرف کننده شده ایم .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
1
2
در هیچ جمعیتی در جهان این شاخص وجود ندارد .
امار مرگ. براثر ساخت و توزیع مشروب الکل دار .واسیب کلیه و کبد و رنج نگهداری بیمار دیالیز کلیه مصنوعی و پیوند کبد .برای وزارت بهداشت و خانواده.هزینه و...زیاد دارد .
بجای پنهان کاری و تابو بودن
تدبیر کنند . ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین