کد خبر: ۵۴۸۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

احمدی‌نژادی‌ها همچنان اولین‌ها و ترین‌ها!

سید مهدی هاشمی و علی سعیدلو مشاور احمدی‌نژاد(از راست) در نشست انتخاباتی جبهه یکتا محمود احمدی‌نژاد و یاران و نزدیکان و اعضای کابینه‌اش در مسائل بسیاری در جمهوری اسلامی رکورددار بوده و هستند. احمدی‌نژادی‌ها بسیاری از اولین‌ها و ترین‌ها را یدک می‌کشند. اولین رئیس دو دولتی که نقش اپوزیسیون را بازی می‌کند، اولین رئیس جمهوری که قهر کرد و خانه‌نشین شد، اولین دولتی که مهمترین نهاد برنامه‌ریزی کشور را منحل کرد، بالاترین نرخ رشد تورم در دولت دهم و... همه‌ تنها بخشی از ترین‌ها و اولین‌های دولت پاک‌دست معجزه هزاره سوم است.
آفتاب‌‌نیوز :
اما یکی از مهمترین «ترین‌»های دولت احمدی‌نژاد مربوط به ارائه مدارک جعلی و تقلبی از سوی عالی‌ترین مقام‌های دولتی در زمان وی است. ماجرایی که از مرحوم علی کردان آغاز شد و تا امروز و احتمالا جریان سید مهدی هاشمی ادامه پیدا کرده است.

کردان وزیر کشور احمدی‌نژاد در دولت نهم بود که ادعا کرد دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد دارد. با پیگیری‌های رسانه‌ها و دانشگاه آکسفورد مشخص شد که وی هیچ مدرکی از این دانشگاه نگرفته و تمامی مدارک و ادعاهای وی و وزارتخانه متبوعش بی‌اساس بوده است. در این ماجرا مسئله به استیضاح وی و خروجش از ساختمان فاطمی انجامید. جالب آن‌که درست بعد از فروخوابیدن ماجرای مدارک جعلی، داستان بورسیه‌های غیرقانونی پیش آمد و بسیاری از شخصیت‌هایی که سعی می‌کردند در این مسائل دامن آلوده نکنند هم حرف و حدیث‌شان به میان آمد. خلاصه آن شد که تعدادی از مدیران عالی‌رتبه نظام در مظان اتهام قرار گرفتند و حتی اتهام برخی از آن‌ها هم به اثبات رسید.
این جریان چنان دامنه وسیعی داشت که در جریان مبارزه‌های انتخابات ریاست جمهوری، مدرک تحصیلی حسن روحانی هم زیر تیغ برخی از این اتهام‌ها رفت.
اما حالا و در تازه‌ترین سکانس نمایش تراژیک مدارک جعلی، روز گذشته نام سید مهدی هاشمی ـ رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم ـ به میان آمد. وی که از یاران نزدیک دولت پاکدستان بود، حالا با چالش عدم دانشنامه تحصیلی از سوی دانشگاه امام حسین روبه‌رو است. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در نامه‌ای خطاب به یکی از معاونین خود نوشت: «با توجه به مدرک پیوست باید خیلی متاسف بود که کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و چهار سال نمایندگی مردم تهران را برعهده داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده، دانشنامه جعلی ارائه کرده است.»
گرچه در نامه آخوندی هیچ نامی از هاشمی برده نشده است، اما ارجاعات به نسبت صریح وی در نامه نشان می‌دهد منظور سید مهدی هاشمی است. کمااینکه هاشمی نیز به این مسئله واکنش نشان داده و بلافاصله پس از انتشار نامه آخوندی، در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعلام کرد علیه وزیر راه و شهرسازی اقامه دعوی خواهد کرد. البته آخوندی در پایان نامه درخواست کرده پروانه نظام مهندسی وی باطل و وجوهی که از این طریق به دست آورده بازگشت داده شود.
باید منتظر ماند و دید ماجرای دنباله‌دار مدارک جعلی مدیران کشور کی و چطور به پایان می‌رسد.

در همین حال ایلنا نامه‌ای از مهدی هاشمی خطاب به وزیر راه به این شرح منتشر کرده است:

بسمه تعالی

جناب وزیر راه و شهرسازی

بازگشت به نشراکاذیب جنابعالی طی نامه شماره۸۸۰۸۱/۱۰۰/۰۲مورخ ۹۷/۷/۷ به آگاهی میرساند؛ باافتخار،اینجانب دانش آموخته "پیوسته کارشناسی ارشد "مهندسی معماری از دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی میباشم و مدت ها است که از رساله" دکتری" عمران خود دفاع کرده ام. از مقتضیات وزیری سیاسی که بر مسند فنی فعلا تکیه داده است همان به که اساسا" فرضیات غلطی که به توشیح تان رساندند، پاسخ ندهم.بدیهی است اینگونه ترورهای شخصیت درآستانه انتخابات نظام مهندسی ،نشان از میزان تقیدتان به "اخلاق حرفه ای" است.لکن خدشه بعمل آمده به مدیریت های علمی کشور و توهین و... بدون پیگیری قانونی نخواهد ماند.

منبع: روزنامه ابتکار
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین