کد خبر: ۵۴۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

همدان سومین استان امن کشور

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر افزایش حس امنیت و آرامش در میان مردم استان اظهار کرد: استان همدان در جایگاه سوم امن‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار بخشعلی کامرانی‌صالح سه‌شنبه 10 مهر در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته ناجا با اشاره به انتخاب شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» در تشریح 110 برنامه پیش‌بینی شده در هفته ناجا، عنوان کرد: همایش پیاده‌روی از میدان قائم تا تپه‌عباس‌آباد در روز نخست، صبحگاه نیروهای انتظامی، دیدار و تجدید میثاق با نماینده ولی‌فقیه، غبارروبی و عطرافشانی مزارشهدا و یادواره 327 شهید نیروی انتظامی در آخرین روز از جمله مهمترین برنامه‌های ناجا در این هفته است.

وی با اعلام بومی شدن مراحل تعویض و توزیع پلاک برای نخستین‌بار در استان، مطرح کرد: در گذشته توزیع و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط تهران صورت می‌گرفت که اکنون این اتفاق در استان با مدت زمان کمتری روی می‌دهد.

کامرانی‌صالح با اشاره به عملکرد 6 ماهه ناجا در سالجاری، بیان کرد: وجود 200 هزار اوراق و احکام ابلاغی، بررسی 36 هزار پرونده قضایی، 500 عملیات متعدد و مختلف در حوزه مبارزه با موادمخدر، کشف 4 تن موادمخدر، دستگیری 2 هزار خرده‌فروش و 3 هزار مصرف‌کننده و متلاشی کردن 35 باند موادمخدر از جمله فعلایت‌های ناجا در 6 ماهه نخست سال بوده است.

وی در ادامه عملکرد 6 ماهه ناجا تصریح کرد: برگزاری 449 کارگاه آموزشی توسط پلیس مبارزه با موادمخدر، کشف و توقیف 108 دستگاه خودرو و 28 دستگاه موتورسیکلت مرتبط با این حوزه، متلاشی کردن 19 باند سارق و دستگیری هزار نفر که 150 نفر از این تعداد سابقه‌دار بوده‌اند و 2100 پرونده در حوزه قاچاق کالا بررسی شد که در این‌باره 114 باند شناسایی و 2 هزار و 500 نفر در این زمینه دستگیر شدند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق معادل 110 میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در رابطه با پرونده‌های مورد بررسی در حوزه پلیس فتا و افزایش پرونده‌های تشکیل شده دراین حوزه، مطرح کرد: بررسی 351 پرونده، دستگیری 147 نفر و آموزش 15 هزار نفر در حوزه فضای مجازی صورت گرفته همچنین بیشتر پرونده‌های مورد بررسی مربوط به کلاهبرداری و مزاحمت بوده است.

کامرانی‌صالح با اشاره به کاهش 20 درصدی تصادفات منجر به فوت، عنوان کرد: خوشبختانه در سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال،  53 نفر کاهش فوت‌شدگان ناشی از تصادفات ثبت شده و امسال شاهد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی بوده‌ایم.

وی در تشریح عملکرد حوزه‌اجتماعی ناجا در 6 ماهه نخست سالجاری، اظهار کرد: 1500 جلسه آموزش و آگاهی همگانی برگزار شده و 3500 پرونده قضایی که بخش عمده این پرونده‌ها توسط مشاورین این حوزه به مصالحه رسیده، بررسی شده است.

کامرانی‌صالح با اشاره به صدور 221 هزار گواهینامه و  18 هزار گذرنامه، گفت: شماره‌گذاری 9 هزار خودرو و توزیع پلاک، اعزام 4 هزار از مشمولین خدمت و مراجعه بیش از 47 هزار نفر به مراکز بهداشتی ناجا از جمله فعالیت‌های امور خدماتی نیروی‌انتظامی بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اعلام رضایت 74 درصدی مردم از ناجا، بیان کرد: خوشبختانه بالاترین آمار رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی در سالجاری به نیروی انتظامی تعلق دارد.

فرمانده انتظامی استان‌همدان با اعلام کاهش 30 درصدی جرائم خشن، اظهار کرد: متأسفانه در نزاع‌های انفرادی آمار بالایی داریم به‌طوریکه جزء 10 استان اول بین سایر استان‌ها است.

وی با اشاره به سرقت‌های مسلحانه صورت گرفته در استان، مطرح کرد: تنها 2 فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در نهاوند صورت گرفته که خوشبختانه دستگیر شدند.

وی در تشریح نبود فرهنگ استفاده از سلاح شکاری در بین مردم استان مطرح کرد: 80 درصد سلاح‌های کشف‌شده شکاری دارای مجوز بوده‌اند که از این سلاح‌ها به شکل نادرستی استفاده می‌شود و این استفاده نادرست دلیل بر زیاد بودن سلاح گرم نیست بلکه علت آن نبود فرهنگ استفاده از اسلحه است.

کامرانی‌صالح با اعلام دستگیری 17 نفر در نشر اکاذیب در جریان اعتراض به حق کامیون‌داران، اعلام کرد: انتشار اخبار نادرست و غلط توسط افراد بیگانه موجب شد تا این اعتراضات برای دیگری پیدا و کامیونداران را عصبی‌تر کند که خوشبختانه این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه اتفاقات شنیده شده در رابطه با هتل امیران کذب محض است، خاطرنشان کرد: این دسته از اقدامات برای ایجاد رابطه خصمانه میان ایرانیان و عراقی‌هاست تا از حضور پرشور مردم ایران در عظیم‌ترین پیاده‌روی مذهبی جهان جلوگیری کنند.

وی در رابطه با نصب دوربین‌های ویژه به لباس مأموران نیروی انتظامی، عنوان کرد: این برنامه موقتا در تهران به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد و در شهرستان‌ها فعلا اجرا نمی‌شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین