کد خبر: ۵۴۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

ماکرون با استعفای وزیر کشور موافقت کرد

رئیس جمهور فرانسه با استعفای وزیر کشور موافقت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با استعفای «ژرار کولوم» وزیر کشور موافقت کرد.

شبکه تلویزیونی BFM این خبر را اعلام کرد. کولوم پیشتر استعفای خود را تقدیم ماکرون کرده بود اما رئیس‌جمهور از پذیرش آن خودداری کرده بود. روزنامه فرانسوی فیگارو هم نوشت که کولوم نمی‌خواهد که با تصمیم برای نامزد شدن در انتخابات شهردای شهر لیون که تابستان آینده برگزار می‌شود، وزارت کشور را بی‌ثبات کند.

 این مقام ۷۱ ساله سومین عضو دولت ماکرون است که در هفته‌های گذشته اعلام کرده دیگر در سمت خود با رئیس‌جمهور همکاری نخواهد داشت. وی یکی از نخستین کسانی بود که از سیاست‌های ماکرون حمایت کرد او  پس از «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه عالی‌رتبه‌ترین مقام دولت ماکرون محسوب می‌شود.

چندی پیش «نیکلاس اولو» وزیر محیط‌زیست فرانسه از سمت خود استعفا کرد. وی اعلام کرد که به دلیل نارضایتی از پیشرفت در مسایل مربوط  به آب‌وهوا و دیگر اهداف محیط‌زیستی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. و در جریان گفت‌وگویی گفت که از اقدامات دولت در زمینه حفاظت از محیط‌زیست ناراضی است.«لارا فسل» وزیر ورزش فرانسه هم دیگر مقام فرانسوی است که پس از اولو خبر از  استعفا بنابر دلایل شخصی داد.

به گزارش فارس، ماکرون در پی استعفای این دو وزیر و افزایش نارضایتی از سیاست‌هایش اعلام کرد که کابینه را ترمیم می‌کند.ماکرون از زمان روی کار آمدن برنامه‌های اصلاحاتی را در پیش گرفته  که انتقادهای فراوانی را به ویژه در بخش خدمات عمومی و میان دانشجویان به دنبال داشته است. با این حال رئیس‌جمهور فرانسوی تاکید دارد که برنامه‌های مورد نظر خود را اجرا کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین