کد خبر: ۵۴۹۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

پایان المپیاد جهانی شطرنج/ چهاردهمی تیم بانوان و هفدهمی تیم مردان

در پایان مسابقات المپیاد جهانی شطرنج در گرجستان تیم زنان در رده چهاردهم و تیم مردان در رده هفدهم ایستادند.
آفتاب‌‌نیوز :
چهل و سومین دوره رقابت‌های المپیاد جهانی شطرنج در باتومی گرجستان، بعدازظهر امروز و پس از یازده دور رقابت شطرنج باز از ۱۸۷ کشور به پایان رسید.

در دور یازدهم تیم‌های مردان و بانوان ایران به ترتیب مقابل گرجستان ۲ و گرجستان ۳ قرار گرفتند و برابر آنها پیروز شدند.

تیم مردان ایران در دور یازدهم موفق شد با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ برابر تیم گرجستان ۲ برنده شد و با کسب ۷ برد، یک تساوی و ۳ باخت به کار خود در این تورنمنت پایان داد. در این دیدار علیرضا فیروزجا و پویا ایدنی پیروز شدند، پرهام مقصودلو مساوی کرد و محمدامین طباطبایی شکست خورد.

همچنین تیم بانوان ایران برابر گرجستان ۳ قرار گرفت و با حساب ۳ بر یک به برتری دست یافت. در این رقابت میترا حجازی پور و مبینا علی نسب برنده شدند و سارا خادم الشریعه و آناهیتا زاهدی فر هم مساوی کردند.

در پایان مسابقات امروز، تیم مردان کشورمان با کسب  ۱۵ امتیاز بین ۱۸۵ تیم در رده هفدهم قرار گرفت. پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، علیرضا فیروزجا، محمدامین طباطبایی و مسعود مصدق پور اعضای تیم ایران در این تورنمنت بودند.

در بخش بانوان هم تیم ایران با ۱۵ امتیاز رتبه چهاردهمی را در بین ۱۵۱ تیم به خود اختصاص داد. سارا خادم الشریعه، میترا حجازی پور، مبینا علی نسب، مطهره اسدی و آناهیتا زاهدی فر اعضای تیم بانوان ایران بودند.

در پایان این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و روسیه در بخش مردان و تیم‌های چین، اوکراین و گرجستان یک در بخش بانوان در رده‌های اول تا سوم ایستادند.

به گزارش فدراسیون شطرنج، پیش از آغاز المپیاد جهانی شطرنج، تیم ایران در بخش مردان در رنکینگ ۲۳ مسابقات بود، اما هفت پله بالاتر از جایگاه اولیه قرار گرفت. ضمن اینکه ایران برخلاف دوره قبلی که در گروه B بود، این بار در گروه A و در رقابت با قدرتمندترین رقبای جهانی حضور داشت. در بخش بانوان ایران در  رنکینگ ۲۸ قرار داشت و در پایان با عملکردی خوب رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین