کد خبر: ۵۴۹۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
معاون رییس جمهور پاسخ داد

تعطیلات زمستانی به امسال می‌رسد؟

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آخرین وضعیت طرح تعطیلات زمستانی و سهم گردشگری از عوارض خروجی را توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اصغر مونسان که صبح امروز -یک‌شنبه ۱۵ مهر- در حاشیه‌ی رونمایی از  سردیس سرباز هخامنشی در جمع خبرنگاران در موزه ملی ایران صحبت می‌کرد، درباره‌ی سهم گردشگری از عوارض خروج از کشور توضیح داد: بر اساس چیزی که اکنون حضور ذهن دارم، سهم گردشگری به ازای هر نفر «مبلغ ناچیز» ۱۷ هزار تومان است، یعنی از هر سه مبلغ عوارض خروج از کشور  ۲۲۰ هزار تومان، ۳۳۰ هزار تومان و ۴۴۰ هزار تومان، ۱۷ هزار تومان سهم گردشگری است.

اگر وزیر آموزش موافق باشد، تعطیلات زمستانی اجرایی می‌شود

معاون رییس جمهور همچنین درباره طرح تعطیلات زمستانی که وزارت آموزش و پرورش نیز به تازگی موافقت خود را درباره آن اعلام کرده، اما زمان اجرای آن هنوز مشخص نشده است، اظهار کرد: بر اساس مصاحبه‌های وزیر آموزش و پرورش و آنچه که به من اعلام کرده‌اند، او با کلیات موضوع موافق است.

او با بیان این که اجرایی شدن این اتفاق باعث نشاط برای دانش‌آموزان می‌شود، افزود: ما نیز معتقدیم می‌توانیم شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنیم چیزی که مردم اکنون به آن نیاز دارند.

به اعتقاد وی، برگزاری تعطیلات زمستانی مزیت‌های مانند کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ کشور را به همراه دارد.

مونسان تاکید کرد: قرار است وزیر آموزش و پرورش بررسی کند که آیا می‌توانند در شورای عالی آموزش و پرورش مسائل موجود را حل کنند؟ در صورت انجام این کار، امسال می‌توان این طرح را اجرایی کرد، چون این قضیه به مقدمات ویژه‌ای نیاز ندارد، اما اگر نیاز به مصوبه قانونی مجلس باشد، فرآیند کار آن طولانی‌تر است.

وی افزود: اگرچه بسیاری از نمایندگان متنی را امضا کردند و از طرفی حمایت می‌کنند، مسیر کوتاه و بلند آن بستگی به این دارد که آموزش و پرورش کدام مسیر را قانونی تشخیص دهد.
 

زمینه‌چینی برای ویزای رایگان ۷۲ ساعته ایران

معاون رییس جمهور همچنین در مورد ویزای ترانزیت اظهار کرد: با وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم بتوانیم ویزای ترانزیت ۷۲ ساعته را اجرایی کنیم، تا آنهایی که از فرودگاه امام ترانزیت می شوند، در ۷۲ ساعت به صورت رایگان وارد کشور شوند. دفاتر خدمات گردشگری نیز می‌توانند پکیج های تور ۷۲ ساعته تنظیم کنند.

وی ادامه داد:اما گام نخست در این زمین،ه تصمیم درباره ویزای رایگان است پس از آن می توان تصمیمات دیگر را به سرعت برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین در مورد بسته حمایتی که برای گردشگری تهیه شده است اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم معاونت گردشگری با انجمن‌های مختلف نشست هایی را در این زمینه برگزار کرده است، برخی موضوعات هستند که باید نفوذ بخش های مختلف خصوصی در آن موارد با یکدیگر توافق کنند مانند اینکه همکاران ما علاقمندند که خدمات خود را برای خارجی ها به صورت ارز دریافت کنند.

وی افزود: هر چند این اتفاق از سوی دفاتر خدمات گردشگری و تور گردانها زیاد با موافقت روبه‌رو این شده است، بنابراین نخست باید به یک تفاهم برسیم تا در ادامه بتوانیم این کار را انجام دهیم.

۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار تشویقی برای سفر مردم

در مورد کارت سفر جدید که با همت بانک گردشگری در حال انجام است اظهار کرد: توافقات با بانک گردشگری انجام شده است قرار است ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک گردشگری به حوزه گردشگری کشور نود که ۷۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تشویق سفرهای داخلی و ایرانگردی اختصاص پیدا کند.

او گفت:  ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای حمایت از دفاتر خدمات گردشگری و هتل هزینه می‌شود.

به گقته‌ی مونسان، تفاهم‌ها در این زمینه در حال نهایی شدن است و به محض تایید، نهایی و امضا می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین