کد خبر: ۵۴۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

چین: رئیس «اینترپل» تحت تحقیقات قضایی قرار دارد

حزب حاکم چین می‌گوید رئیس پلیس بین‌الملل در این کشور به اتهام نقض قوانین داخلی چین، تحت تحقیقات قضایی قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه‌ای که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز منتشر کرده، آمده است: «منگ هانگوی معاون وزیر امنیت عمومی مظنون به شکستن قوانین عمومی است. کمیسیون ملی نظارت اکنون در حال تحقیق درباره اوست.»

هفته گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند منگ پس از سفر به چین مفقود شده و دیگر خبری از او به خانواده‌اش نرسیده است. اینترپل روز شنبه رسما از مقام‌های چینی خواست وضعیت رئیس این سازمان را که در چین معاون وزیر امنیت عمومی بوده، روشن کند. 

مقام‌های چینی در بیانیه خود که اولین واکنش به مفقود شدن منگ بوده، به اتهاماتی که او با آن روبروست اشاره‌ای نکرده‌اند و نگفته‌اند که آیا او بازداشت شده یا صرفا از چین ممنوع الخروج است.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، این مقام چینی و بین‌المللی به کمک به یک شرکت امنیت سایبری در انعقاد یک قرارداد دولتی متهم شده و اکنون از سوی مراجع مبارزه با فساد مالی حزب کمونیست تحت پیگرد قرار دارد.

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور کنونی چین از ابتدای حضور در قدرت کارزار گسترده‌ای برای مبارزه با فساد مالی به راه انداخته است. در این دوران، شمار زیادی از مقام‌های کنونی و سابق چین به اتهامات مالی بازداشت و محاکمه شده‌اند.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین