کد خبر: ۵۵۱۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

سفیر ایران در روسیه: حذف ایران از بازار جهانی نفت می تواند قیمت آن را به بالای 100 دلار برساند/ امکان حذف ایران از این بازار وجود ندارد

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه به عنوان یکی از اعضای باشگاه مباحثه ای والدای در جلسه اقتصادی که در چارچوب پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی برگزار شد به بررسی رویکرد ایران و آمریکا در برجام و همچنین سیاست های تحریمی واشنگتن پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
سنایی در این نشست با تاکید بر اینکه ایران در زمینه برجام حسن نیت خود را نشان داده است گفت: تداوم حضور ایران در برجام، نشان دهنده موضع اصولی تهران برای گفتگو در همه زمینه هاست اما در شرایط کنونی آنچه که دنیا را دچار معضل کرده است، رویکردهای یکجانبه و جنگ طلبانه آمریکا است.

به گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در مسکو، سفیر ایران در روسیه همچنین با اشاره به رویکرد تحریمی آمریکا در قبال ایران، روسیه، چین و بسیاری کشورهای دیگر افزود: هرچند تحریم پدیده خوبی نیست اما تجربیات ایران در دوران تحریم نشان می دهد که کشورهای تحت تحریم، می توانند این فشار اقتصادی را به فرصت تبدیل کنند.

سنایی در این جلسه که روسای انستیتوها و اساتیدی از کشورهای مختلف و همچنین سیاستمداران ارشد روس حضور داشتند اظهار داشت برای کشورهای ایران، روسیه و چین در شرایط کنونی، باید تکیه بر همکاری در چارچوب سازوکارهای منطقه ای و منابع و اقتصاد ملی در اولویت باشد. 

همچنین در این جلسه ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه درباره عواقب اعمال تحریم های نفتی علیه ایران گفت: حذف ایران از بازار جهانی نفت می تواند قیمت آن را به بالای 100 دلار به ازای هر بشکه برساند اما در واقع عملا امکان حذف ایران از این بازار وجود ندارد.

اورشکین همچنین عنوان کرد که موضع اصولی روسیه، حفظ همه صادرکننده ها در بازار نفت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین