کد خبر: ۵۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۳
با هدف دفاع از روند شمارش آرا ارایه می‌شود:

گزارش ناظران به اصلاح‌طلبان

آفتاب‌‌نیوز : میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اعلام این خبر افزود: نمایندگان هیات نظارت در پاسخ به انتقادات ما نسبت به روند شمارش آرا و تاخیر در اعلام نتایج، تجمیع انتخابات و خستگی ناظران و مجریان را عنوان می‌کردند، این در حالی است که اصلاح‌طلبان قبل از برگزاری انتخابات نسبت به تجمیع انتخابات انتقادات خود را مطرح کرده بودند اما متاسفانه به این توجهی مسائل نشد. 

میرلوحی تصریح کرد: ما هم اکنون منتظر ارائه گزارش هیات نظارت هستیم و در صورتی که این گزارش نتواند اطمینان ما را حاصل کند، این حق ماست که درباره انتخابات شوراها داوری کنیم زیرا اصلاح‌طلبان در استان‌ها و شهرستان‌ها در صدر فهرست شورا هستند و پس از آن مستقل‌ها حضور دارند. بنابراین، ما همین انتظار را در مورد انتخابات تهران داریم. 

وی با بیان اینکه «روند انتخابات قابل دفاع نیست» گفت: اصلاح‌طلبان اعتراضات خود را از نحوه برگزاری انتخابات از شروع اخذ رای تا شمارش آرا و اعلام نتایج را هم به اطلاع مجلس و هم رئیس مجلس و هم هیات نظارت رسانده‌اند. 

دو پیشنهاد اصلاح‌طلبان برای رفع شبهات [کلیک کنید]
مهم‌ترین ابهامات فعلی در شمارش آرا [کلیک کنید]

به گفته وی، اصلاح‌طلبان به عنوان یکی از بازیگران اصلی صحنه انتخابات هیچ اطلاعی از روند انتخابات ندارند جز شایعاتی که توسط سایت‌های منتسب به اصولگرایان ساخته می‌شود. این در حالی است که طبق قانون می‌بایستی هم افکار عمومی و هم نامزدها از طریق نمایندگان آنها از لحظه‌ لحظه مراحل مختلف انتخابات مطلع می‌شدند که متاسفانه این‌گونه نبود. 

وی تاکید کرد: ارزیابی‌های اصلاح‌طلبان از روند انتخابات حاکی از آن است که این روند، روند قابل دفاعی نیست و این موضوع نشان می‌دهد که دغدغه اصلاح‌طلبان هم قانونی و حقوقی و هم سیاسی و به حق است. 

میرلوحی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون نامزدهای اصلاح‌طلبان با فشار افکار عمومی مواجه هستند که چرا از آرای آنها دفاع نمی‌کنند، به همین دلیل است که هاشمی، خاتمی و کروبی به این مساله ورود پیدا کردند و موسوی لاری نیز این مساله را با وزیر کشور مطرح کرد. این در حالی است که تمام این تلاش‌ها جز اظهارات جناح رقیب که نسبت به سلامت انتخابات اطمینان می‌دهند، حاصل دیگری نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین