کد خبر: ۵۵۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

مواد غذایی ارگانیک و کاهش خطر سرطان

متخصصان تغذیه و سلامت بر اساس نتایج یک مطالعه جدید تاکید دارند که مصرف غذاهای ارگانیک خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق مطالعه اخیر به طور خاص افرادی که اغلب مواد غذایی ارگانیک مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هرگز یا به ندرت از این مواد غذایی استفاده می‌کنند، احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی و سرطان خون نوع لنفوم غیر هاجکین دارند.

یک تیم پزشکی فرانسوی در همین رابطه رژیم غذایی نزدیک به ۶۹ هزار بزرگسال را بررسی کردند. داوطلبان این مطالعه که اغلب زنانی با میانگین سنی ۴۰ سال بودند بر اساس میزان مصرف محصولات ارگانیک از جمله میوه ها و سبزیجات، گوشت و ماهی، غذاهای آماده، روغن‌های گیاهی و ادویه جات، مکمل‌های غذایی و سایر محصولات به چهار گروه تقسیم شدند.

نتایج مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان مصرف غذاهای ارگانیک را داشتند ۲۵ درصد کمتر احتمال ابتلا به سرطان داشته و به طور خاص این افراد ۷۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان خون لنفوم غیر هاجکین و ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی بودند.

این کاهش خطر ابتلا به سرطان حتی در افرادی که به میزان کمتری غذاهای ارگانیک مصرف می‌کردند، مشاهده شد.

به گزارش سی ان ان، متخصصان توضیحی احتمالی برای رابطه منفی بین مصرف مواد غذایی ارگانیک و خطر ابتلا به سرطان مطرح می‌کنند و کاهش آلودگی‌های موجود در غذاهای ارگانیک را علت این رابطه می دانند.

از همین رو در صورتی که این یافته ها تایید شود، ترویج مصرف مواد غذایی ارگانیک در عموم مردم می‌توانند راهبردی پیشگیرانه در برابر سرطان باشد.

به گفته محققان اکثر افرادی که در حوزه کشاورزی هم مشغول به کار نیستند به واسطه غذاها در معرض آفت کش ها قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین