کد خبر: ۵۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

گزارشگر ویژه سازمان ملل: قتل خاشقجی، یک اعدام فراقضایی است

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقضایی، عمدی یا بدون محاکمه، گفته است که قتل روزنامه نگار مخالف دولت سعودی نشان دهنده اعدامی فراقانونی است و مشخص است آنهایی که در این قتل دست داشته‌اند، نماینده دولت سعودی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقضایی، عمدی یا بدون محاکمه گفت: آنچه ما می‌دانیم کافی است که نشان دهد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی قربانی یک اعدام فراقضایی شده است.

وی ادامه داد: نخست، ما می‌دانیم که این قتل در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داده که نماینده دولت ریاض است. دوم اینکه اشخاصی که در زمان ناپدید شدن و قتل خاشقجی در آنجا حضور داشتند، نمایندگانی از دولت ریاض هستند. در روزهای گذشته مقام‌های سعودی اعلام کرده‌اند که افراد دخیل در پرونده خاشقجی از اشخاص عالی رتبه دولتی هستند. تمامی این مولفه‌ها نشان می‌دهد که ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی یک اعدام فراقانونی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره،این مقام مسئول در سازمان ملل ادامه داد: حالا تنها یک تحقیق جامع و بی طرفانه می‌تواند مشخص کند که چه اتفاقی افتاده و چه کسی تصمیم گیرنده اصلی بوده است. اما ما به قدر کافی حق داریم که در حاضر تعیین کنیم دولت عربستان مسئول است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین