کد خبر: ۵۵۳۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴

اختلال تردد در چند مسیر استان/قطعی آب و برق در چند شهر

وقوع بارش شدید طی امروز و امشب باعث جاری سیلاب در اکثر شهرهای استان ایلام شد به طوری که باعث مسدود چند مسیر و قطعی آب وبرق در چند شهر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بارش شدید باران و وقع سیلاب در شهرهای مختلف استان ایلام طی شامگاه جمعه باعث خسارت، اختلال در تردد و قطعی آب و برق در چند شهر استان شد.

مسیر ایلام-بدره به عنوان یکی از مسیرهای تردد زوار اربعین از سمت استان لرستان به علت سیلاب مسدود شده است، کمربندی شهر دهلران نیز به دلیل شدت بارها تردد در آن امکان پذیر نیست.

اختلال تردد در چند مسیر استان/قطعی آب و برق در چند شهر

آب و برق برخی از نواحی شهرستان دهلران قطع شده و خبرهای از خسارت فراوان به زیرساخت های این شهرستان حاکیت دارد، همچنین چندین مسیر روستایی و عشایری استان نیز مسدود شده است.

بارش های امروز همچنین باعث آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در سطح استان و شهر مرزی مهران شد البته هم اکنون هیچ مشکلی در سطح شهر مهران وجود ندارد، به گفته کارشناس هواشناسی استان سامانه بارشی امشب از استان خارج می شود.

ستاد بحران در اکثر شهرستان های استان تشکیل شده است، همچنین امکانات و اماکن لازم برای اسکان زواری که قصد رفتن به مهران دارند در شهرهای استان فراهم شده است.

بارش شدید باران در دهلران

سید حسینعلی موسوی فرماندار دهلران با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان، گفت: ستاد بحران در شهرستان تشکیل شده و همه امکانات برای اسکان زائرانی که در این شهرستان در حال حرکت به سوی مهران هستند اندیشیده شده است.

وی گفت: راه های شهرستان باز هستند و همه امکانات استان برای خدمات رسانی آماده شده است.

وی افزود: بارش شدید باران باعث خسارت به زیرساخت های شهرستان شده ولی هنوز آمار دقیقی در دست نیست.

آخرین وضعیت راه های ایلام/۲ مسیر بازگشایی شد

سرهنگ رضا همتی زاده  رئیس پلیس راه ایلام گفت: در پی بارش های روز جاری سه مسیر از مسیرهای چهارگانه منتهی به ایلام مسدود شد که با تلاش بی وقفه و فعالیت جهادی کارکنان پلیس راه و راهداری دو مسیر ایلام-سربله که به جهت آبگرفتگی دچار انسداد شده بود و مسیر ایلام-مهران که به جهت ریزش کوه مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی افزود: محور ایلام-بدره در مقطع حوالی میشخاص به جهت شدت بارش ها و آبگرفتگی مسیر و آسیب دیدن بخش هایی از راه فعلا مسدود است. که کارکنان پلیس راه و راهداری در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

وی در پایان گفت: تقاضا داریم رانندگان عزیز در مناطق کوهستانی و دارای خطر ریزش و رانش و سیلابی شدن توقف نکنند.

اعلام قطعی آب و برق

شرکت آب وفاضلاب استان ایلام اعلام کرد: دراثر بارش رحمت الهی وجاری شدن سیل ، کدورت آب چشمه گل گل از حد استاندارد بالا رفته وعلاوه برآن به قسمتی از خط انتقال آب به شهر ایلام آسیب رسیده که اکیپ های حوادث واتفاقات شرکت آب وفاضلاب با تمام تجهیزات درمحل حادثه حضور دارند و درتلاش هستند مشکل بوجود آمده را در کوتاهترین زمان مرتفع کنند.

لذا با توجه به خاموشی ایستگاه های پمپاژ گل گل ممکن است در مناطق مرکزی شهر ازجمله بلوارشمالی وجنوبی امام ره، خیابان ولیعصر، خیابانهای اطراف مسجد جامع ، نوروزآباد، بلوار آزادی، محله شادآباد وخیابان آیت الله حیدری افت فشار ویا قطعی بوجود آید لذا از شهروندان محترم تقاضا مند است ذخیره سازی مناسب داشته باشند.

 اداره آب و فاضلاب شهرستان دهلران نیز اعلام کرد: با توجه به قطعی برق در مسیر ایستگاه های آب شهر دهلران بزودی قطعی آب را همراه خواهیم داشت.

گرد و غبار از امشب و فردا وارد استان ایلام می شود

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: گرد و غبار از امشب و فردا وارد استان ایلام می شود.

وی افزود: توده بارشی که از دیشب وارد استان شده تا اواخر شب تا ساعاتی از روز شنبه  در استان فعال است.

وی افزود: این سیستم بارشی از اوایل بامداد فردا در کل استان  تضعیف و بعد از آن سامانه بارش زا در کل استان خارج  می شود اما توده گرد و غباری بر روی کشور سوریه و عراق تشکیل شده که به سمت غرب کشور و ایلام در حرکت هستند و از اواخر امشب و فردا در منطقه گرد و غبار کل استان را در برمی گیرد.

وی گفت:  تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در شهر ایلام با ۲۶.۳ و شهرستان مهران با ۱۳.۳ بارندگی داشتیم که بعد از آن اوج بارش ها در شهر مهران گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین