کد خبر: ۵۵۳۱۶۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

قیمت خودرو باید آزاد شود؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت و دیگر دستگاه‌های مسوول دولتی با سرکوب قیمتی خودرو، تیشه به ریشه صنعت خودرو و قطعه ایران به عنوان مهمترین صنایع اشتغال‌زای داخلی می‌زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن کریمی سنجری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای حمایت و صیانت از تولید داخل در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، راه‌های بسیاری وجود دارد. اما مهمترین کاری که در حال حاضر می‌توان انجام داد این است که قیمت خودرو آزاد شود و از قیمت‌های دستوری جلوگیری شود. این‌که همچنان شورای رقابت به دنبال حفظ تسلط خود در بحث قیمت‌گذاری‌ها باشد، درست نیست.

وی افزود: از سوی دیگر دولت به دنبال این است که کار قیمت‌گذاری خودرو را به یک ستاد تحت عنوان ستاد تنظیم بازار یا هر ستاد دیگری بسپارد. اگر قرار باشد ستاد تنظیم بازار نیز همان روش‌های شورای رقابت را در پیش بگیرد، تفاوتی در شرایط فعلی ایجاد نخواهد شد.

به اعتقاد کریمی سنجری، در حال حاضر بهترین گام این است که فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها از بین برود. در این صورت عرضه خودرو صیانت می‌شود و این صنعت شرایط مناسب‌تری پیدا خواهد کرد. همچنین تقاضای کاذب و با هدف دلالی خودرو از بین رفته و این بازار به تعادل می‌رسد و از حالت رکود و گرانی خارج خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: به هر حال ما متوجه مشکلات صنعت خودرو هستیم. صنعت خودرو دچار مشکل دولتی بودن است. همچنین با توجه به بحث تحریم‌ها، خودروسازی ما از بحث مشارکت‌ها محروم خواهد ماند.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم در صنعت خودروسازی برای ایجاد توسعه، بحث استفاده و بهره‌مند شدن از مشارکت‌های خارجی است که در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها این امکان وجود ندارد.

کریمی سنجری اظهار کرد: در شرایط فعلی که دست صنعت خودروسازی ما از جذب مشارکت کوتاه است، لازم است که دولت و شرکت‌های خودروسازی به این موضوع بپردازند و مقداری ساختار خود را مهندسی‌تر کرده و به سوی خصوصی‌سازی حرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
فقط قیمت آزاد بشه خودش نه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
استاد دیگه از این ازادتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
واردات ماشین ازاد کنید تا کسی این فرغون ها را نخرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
1
قیمت آزاد خودرو در بازار غیر انحصاری معنی دارد، وقتی بازار داخلی کشور در انحصار دو به اصطلاح خودرو ساز کشور است قیمت آزاد یعنی اجحاف در حق مصرف کننده، خودروی داخلی را به قیمت آزاد در همین کشور های همسایه مثل افغانستان یا عراق چند می خرند؟ تازه اگر بخرند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
حرف درستی است خودرو ایرانی را در بازار آمریکا و اروپا مفت هم بدهی نمی برند ،در بازار عراق و افغانستان به هر قیمتی خریدند در ایران هم به همان قیمت بفروشید. فروش به قیمت آزاد به معنی تحمیل قیمت دلخواه تولید کننده به خریدار در بازار بسته نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
1
حرف درستی است خودرو ایرانی را در بازار آمریکا و اروپا مفت هم بدهی نمی برند ،در بازار عراق و افغانستان به هر قیمتی خریدند در ایران هم به همان قیمت بفروشید. فروش به قیمت آزاد به معنی تحمیل قیمت دلخواه تولید کننده به خریدار در بازار بسته نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
با سلام
کارشناس محترم نظرات مفید و کارشناسیی ارائه داده ولی کو گوش شنوا.
ازاد سازی ویا سایر پیشنهادات به مردم ارتباطی ندارند وفقط به دولت برمی گردد.

پس لازمه نه نشریات هزینه و وقت صرف انعکاس این موضوعات به مردم کنند و نه کارشناسان و صاحب نظران کلی وقت برای فکر کردن بگذارند .
این بنده خدا خودش کارشناس ایران خودرو هست و لی که در ایران خودرو بحثهای کارشناسیش را گوش نمی دهد.
پیشنهاد می شود اگر کسی پیشنهاد این چنینی دارد بجای انعکاس در روزنامه و درو دیوار در قالبنامه پیشنهاد را بدولت بدهد.
الان نتیجه این کارشناسی چی شد؟
با تشکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین