کد خبر: ۵۵۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
ال کلاسیکو دربی؛

دیداری که دنیا را تکان خواهد داد

خیلی چیزها هستند که دنیا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند، مکاتب فکری و جنگ‌های جهانی را کنار بگذارید، چیزهایی که فقط 90 دقیقه لازم دارند تا دنیا را تکان دهند، چیزهایی شبیه به ال کلاسیکودربی!
آفتاب‌‌نیوز :  جدال ساعت 18:45 امروز دو تیم فوتبال باشگاهی بارسلونا و رئال مادرید این بار در نوکمپ به میزبانی نماینده اول منطقه کاتالونیا و تیم میهمان، سپیدپوشان کاستیانا که اگر تا حدود زیادی از زیر سایه فرانکو و سالهای تلخ حمایت کورکورانه از قدرت مرکزی بیرون آمده باشند، دست کم از سنگینی منّت خاندان سلطنتی خارج نمی‌شوند.

بازی جهانی که تعداد بیننده خارج از مرزهای اسپانیایی آن به مراتب از هواداران اسپانیایی بیشتر است و اگر جدال میلان و اینتر، یورو دربی است این یکی بدون تردید یک ال موندو دربی واقعی است.

تعبیرهای گوناگونی از این بازی بزرگ ثبت جهانی شده است، استقلال طلبان کاتالونیا مقابل سلطنت طلبان مادرید، وارثان اشرافیت بریتانیا برابر سربازان فرانکو، حامیان جبهه متفقین مقابل فاشیسم سازمان یافته ملکه و ده‌ها مورد دیگر که البته بسیاری از بازیکنان امروز دو تیم بارسلونا و رئال مادرید حتی معنای آنها را نیز به خوبی نمی‌دانند.

دیداری که دنیا را تکان خواهد داد

ششصد و پنجاه میلیون بیننده ثبت شده و رسمی که مشخصا تعداد اصلی بینندگان تلویزیونی این بازی به مراتب بیش از این رقم است. 183 کشور که به صورت قانونی با خرید حق پخش بازی این جدال را به نمایش می‌گذارند. بیش از 700 میلیون نفر بیننده بازی در شبکه های مجازی و اینترنتی و بیش از 230 میلیون بیننده غیر رسمی از 60 کشور مختلف جهان که بدون رعایت حق پخش بازی بیننده این جدال جهانی هستند.

از یک قهوه خانه تاریک و نیمه ویران در شمال غرب دمشق تا آکرای غنا، از روستایی دورافتاده از غرب چین تا قبیله ای در قلب آمازون که تنها 5 سال از کشف ان می‌گذرد، تماشای این بازی بزرگ را از دست نمی‌دهند.

دیداری که دنیا را تکان خواهد داد

ساعتهای محلی با یکدیگر فرق دارند اما دنیا در یک 90 دقیقه واحد به همین بهانه زیبا رنگ فوتبال به خود می‌گیرد حتی بدون مسی و حتی بدون رونالدو، هیچ بازیکنی بزرگتر از تیمش نبوده و هیچ تیمی معطل نامها، همیشه این دیوار بلند تاریخ بوده که به دست فاتحان رنگ شده است.

در ال کلاسیکودربی این هفته، 30 دوربین روی یک زمین چمن متمرکز شده‌اند. پیش بینی می‌شود یکی از زیباترین و پیچیده ترین تکنولوژی‌ها در این بازی بزرگ در دنیای فوتبال حرفه‌ای برای ثبت این جدال جهانی به گرفته شود.

176 بازی در لالیگا، 70 پیروزی برای بارسلونا و 72 پیروزی برای رئال مادرید و 34 تساوی که هیچکدام کسل کننده نبوده است، و البته در میان بازی هایی که در نوکمپ برگزار شده، 49 پیروزی برای بارسلونا، 20 پیروزی برای رئال مادرید و 19 تساوی.

بیشترین تعداد گل رد و بدل شده در دل نوکمپ بین دو تیم به سال 1943 باز می گردد جایی که دو تیم به تساوی 5 بر 5 رضایت دادند و البته بهترین پیروزی خانگی بارسلونا به سال 1950 باز می گردد، جایی که توانست 7 بر 2 مقابل رئال مادرید مقتدر آن فصل به پیروزی برسد.

هجده گل مسی مقابل 14 گل دی استفانو ، درخشش مارادونا مقابل درخشش دی استفانو و توپ طلاهای مسی برابر توپ طلاهای کریستیانو رونالدو.

مشرق

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین