کد خبر: ۵۵۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

قدردانی جهانگیری از نخست‌وزیر، دولت‌ و ملت عراق

معاون اول رییس‌جمهور از دموکراسی امروز در عراق بعنوان یک نمونه برای کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: دولت و مردم ایران برای عبور از مسائل و چالش‌ها همواره در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری ظهر روز یکشبنه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ضمن تبریک انتصاب وی بعنوان نخست وزیر این کشور، گفت: خوشبختانه دولت جدید عراق با کسب رای اعتماد از مجلس این کشور کار خود را آغاز کرده است و اطمینان دارم با توجه به سوابق و تجربیات شما، دولت جدید عراق قادر خواهد بود مسائل جاری و چالش‌های پیش روی کشور عراق را برطرف کند.

وی با «قدردانی از نخست وزیر، دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی خوب از زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین»، از سفر خود در روز اربعین به نجف اشرف و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین به سمت کربلا خبر داد و گفت: مهمترین انگیزه ام از این سفر علاوه بر زیارت و ادای احترام به ائمه معصومین (ع)،‌تشکر و قدردانی از میزبانی خوب دولت و ملت عراق از زائرین است.

وی روابط تهران و بغداد را در همه زمینه‌ها رو به گسترش توصیف کرد و افزود: افزایش سفرهای زیارتی دو ملت این پیام را به مسئولین دو کشور می‌دهد که روابط فیمابین باید بیش از پیش توسعه پیدا کند.

معاون اول رییس‌جمهور ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای دولت و ملت عراق، ابراز امیدواری کرد: با استقرار دولت جدید عراق و تبادل هیات ها و مذاکرات دو جانبه، برخی موانع پیش روی توسعه مناسبات دو کشور را شناسایی و برطرف خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با آرزوی قبولی زیارت همه مردم ایران در ایام اربعین به گزارش های ارایه شده به دولت خود مبنی بر استقرار کامل نظم و آرامش در مراسم امسال؛ گفت: براساس گزارش های اتاق نظارت بر مراسم اربعین امسال تاکنون بیش از 1.5 میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند و کارها با نظم در حال انجام است و به میهمانان و زائرین خدمت‌رسانی می‌شود.

عادل عبدالمهدی افزود: امروز شاهد دموکراسی و تبادل صلح آمیز قدرت در عراق هستیم و با وجود همه مشکلات، دولت گذشته با آرامش و صلح قدرت را به دولت جدید تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: تلاش دولت گذشته و جدید عراق این بوده است که نقاط مثبت را تقویت و بر دستاوردهای گذشته بیافزاید و تلاش ما این است که تمام توانایی و انرژی خود را بکار گیریم تا از مشکلات پیش رو عبور کرده و عراق را در ریل و مسیر سازندگی قرار دهیم و بتوانیم با حسن همجواری با همسایگان خود تعامل سازنده داشته باشیم.

نخست وزیر عراق روابط تهران و بغداد را ویژه و منحصر بفرد توصیف کرد و گفت: این روابط فقط به دلیل وجود مرزهای طولانی میان دو کشور نیست بلکه به دلیل روابط برادرانه، ایمانی و عقیدتی است که منافع زیادی برای دو ملت به همراه دارد.

عادل عبدالمهدی ادامه داد: ما بر این روابط سازنده اتکا می کنیم و سعی می‌کنیم پیشرفت مشترک داشته باشیم؛ چراکه پیشرفت ایران پیشرفت عراق و پیشرفت عراق پیشرفت ایران است.

وی افزود: اگر مشکلاتی نیز وجود داشته باشد این مشکلات کم اهمیت هستند و توجه اصلی ما به مشترکات است تا بتوانیم مسائل و مشکلات پیش رو را مرتفع سازیم.

نخست وزیر عراق دیدارهای مستقیم و دوجانبه میان مسئولین دو کشور را گامی پراهمیت در گسترش مناسبات فیمابین ارزیابی و خاطرنشان کرد: این دیدارها می‌تواند نقش سازنده‌ای در گسترش مناسبات و ارتقائ سطح همکاری‌های دفاعی و منطقه‌ای دو کشور باشد.

به گزارش ایسنا، وی ضمن درخواست از  جهانگیری برای ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران برای ملت ایران، آرزوی خیر، موفقیت و امنیت کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین