کد خبر: ۵۵۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
رییس پلیس راه کرمانشاه اعلام کرد:

آغاز موج بازگشت زوار اربعین/کاهش 80 درصدی تصادف زوار

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار اربعین از ظهر امروز (هفتم آبان)، از آماده باش کامل گشت های پلیس راه برای مدیریت ترافیک در محورهای تردد زوار خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: از ظهر امروز(دوشنبه) موج بازگشت زوار شروع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در چهار روز آینده شاهد ترافیک سنگین در محورهای تردد زوار باشیم.

وی با بیان این که ترافیک محورهای تردد زوار در استان هم اکنون نیمه سنگین اما روان است، گفت: در روزهای آینده این حجم ترافیک سنگین خواهد شد و پیش بینی می‌شود شاهد ترافیک 20 برابری نسبت به روزهای عادی سال باشیم.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای پلیس راه برای مدیریت موج بازگشت زوار آماده‌باش هستند و در کنار 110 گشت محسوس و نامحسوس 15 گشت مشترک پلیس و راهداری نیز کنترل راه‌ها را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: همچنین با توجه به هماهنگی‌های برون سازمانی و درون سازمانی اکیپ‌های سیار و ثابت سایر دستگاه های امدادرسان و عوامل انتظامی در کنار محورهای استان نیز برای تسهیل تردد زوار حضور خواهند داشت.

حیدری با بیان اینکه عمده تصادفات زوار بصورت واژگونی خودرو است، گفت: بر اساس تجارب سنوات گذشته عمده تصادفات استان بصورت واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی است و بر همین اساس توصیه می‌شود رانندگان حتما در فواصل بین راه استراحت کافی داشته باشند.

وی با تاکید بر خودداری از توقف در حاشیه راه‌ها، گفت: این امر موجب بروز حوادث و تصادفات خطرناک می شود و بر همین اساس توصیه می شود رانندگان حتما در موکب ها یا پارکینگ های مسیر توقف داشته و بعد از استراحت کافی اقدام به رانندگی کنند.

حیدری افزود: همچنین با توجه به وضعیت شلوغی محورها از رانندگان تقاضا داریم بیش از پیش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند تا به سلامت به شهرهای خود برگردند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از تردد 542 هزار خودرو در مسیرهای رفت و برگشت زوار در استان خبر داد وافزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در اربعین سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با وجود این افزایش تردد خوشبختانه امسال شاهد کاهش 80 درصدی حوادث جاده ای در مسیر تردد زوار بودیم که این امر جز با زحمات گشت های پلیس راه و همکاری موثر مردم محقق نشده است.

حیدری با بیان اینکه در موج رفت زوار مشکل یا حادثه ترافیکی خاصی رخ نداده گفت: امیدواریم با رعایت بیش از پیش قوانین از سوی رانندگان موج بازگشت زوار را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین