کد خبر: ۵۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

دعوت ایران از نماینده ویژه پادشاه عمان برای سفر به تهران

در ادامه همکاریهای رو به گسترش دو کشور ، 'اسعد بن طارق آل سعید' معاون نخست وزیر و نماینده ویژه سلطان قابوس پادشاه عمان از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران دعوت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دعوت نامه رسمی از مقام عمانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسملین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان به وی داده شد.

این گزارش افزود : در این ملاقات که در دفتر بن طارق برگزار شد دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و به ویژه همکاریهای اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال های اخیر همکاری های تجاری دو کشور به دلیل همکاری های بانکی رشد سریعی داشته است.

سلطنت عمان که در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیاست مستقلی نسبت به مسائل منطقه و به خصوص همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد ، تلاش زیادی برای آغاز گفت وگوهای تهران و کشورهای غربی برای حل اختلاف بر سر فعالیت های هسته ای به عمل آورد.

بانک مسقط که یکی از بزرگ ترین بانک های عمان محسوب می شود بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، اولین بانکی بود که اسفندماه 1394 در ایران شعبه دایر کرد.

هفدمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تیر ماه گذشته در مسقط با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان برگزار شد و طی آن دو طرف، توافقنامه ضمانت صادرات را امضا کردند.

با توجه به تسهیلاتی که عمان برای ورود اتباع ایرانی در نظر گرفته است ، در اقدامی متقابل، دریافت روادید سفر به ایران برای اتباع عمانی از اواسط مهر ماه گذشته لغو شد.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین