کد خبر: ۵۵۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

تب فوتبال به مدارس رسید/ زنگ تماشای فوتبال در مدرسه

امروز تب فوتبال رسماً به مدارس رسید و با دستور آموزش و پرورش، امکان پخش مستقیم فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در تعداد زیادی از مدارس فراهم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما برگزار می‌شود و علاقه‌مندان زیادی این رقابت را دنبال می‌کنند.

جمع زیادی از دنبال کنندگان رقابت‌های ورزشی، دانش‌آموزان هستند که با شور و علاقه، بازی را پیگیری می‌کنند، با پیروزی تیم‌شان شادی می‌کنند و با شکست آن، می‌گریند، بازی را نقد می‌کنند و بازیکنان تیم‌شان از جایگاه ویژه‌ای در زندگی آنها برخوردارند.

اما بازی امروز ساعت ۹:۳۰ آغاز می‌شود‌ یعنی درست زمانی که دانش‌آموزان سر کلاس درس هستند و همین موضوع باعث شد تعدادی از دانش‌آموزان از چند روز پیش بحث تعطیلی روز شنبه مدارس ۱۲ آبان ماه را در فضای مجازی از وزیر آموزش و پرورش خواستار شوند.

حجم گسترده این درخواست‌ها و حضور پرشمار دانش‌آموزان در صفحه شخصی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در کانال‌های مختلف، بطحایی را در یک دو راهی قرار داد.

طی ماه‌های گذشته وزیر آموزش و پرورش بارها و بارها بر این موضوع که دانش‌‌آموزان باید در فضای مدرسه احساس شادی و نشاط داشته باشند، تأکید کرده است و اکنون فرصتی است تا این موضوع را به اثبات برساند.



روز پنج‌شنبه گذشته وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بنویسد: «دانش‌آموزان عزیز ما مشتاق تماشای بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا هستند.

تعطیلی مدارس که ممکن نیست اما از مدیران محترم می‌خواهم چنانچه امکانات لازم را داشته باشند شرایط پخش مسابقه در مدرسه فراهم کنند. با تشویق میلیون‌ها دانش‌آموز ان‌شاءالله نماینده ایران عزیز با پیروزی به کشور باز خواهد گشت».

شاپور محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش نیز روز پنج‌شنبه طی نامه‌‌ای به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کرد: با عنایت به برگزاری بازی فینال فوتبال جام باشگاه‌های آسیا ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه مورخه ۱۲ آبان ۹۷ و اشتیاق وافر دانش‌آموزان به تماشای مسابقات ورزشی، مقتضی است با توجه به عدم تعطیلی واحدهای آموزشی نسبت به پخش مستقیم این مسابقه بر اساس ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش در کلیه مدارس و تمام مقاطع (دخترانه و پسرانه) مطابق ضوابط و مقررات برنامه ریزی و اقدام نمایند.

تعدادی از مسؤولان مدارس از شب گذشته تلاش کردند تا برای پخش مسابقه فوتبال شرایطی را فراهم کنند.

اما در تمام مدارس، امکان فراهم کردن این شرایط به راحتی نیست؛ مدارسی که مدت‌هاست سرانه‌ای دریافت نکردند و نمی‌توانند حداقل امکانات را برای مدرسه فراهم کنند. 

در دو روز گذشته انتقادات زیادی به وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم پخش فوتبال مطرح شده است. برخی عنوان می‌کنند این تصمیم وزیر، یک اقدام پوپولیستی است و عده‌ای هم می‌گفتند آموزش و پرورش با این همه دغدغه، سرگرم مسائل حاشیه‌‌ای شده است.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین