کد خبر: ۵۵۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

صباح: دولت سعودی تیمی را برای از بین بردن شواهد قتل خاشقجی به استانبول اعزام کرده بود

عربستان سعودی تیمی متشکل از کارشناسان سم‌شناسی و شیمی را بعد از کشته شدن جمال خاشقجی به استانبول اعزام کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس اعلام روزنامه صباح‌، عربستان سعودی ۹ روز بعد از قتل، یک تیم ۱۱ نفره کارشناس برای از بین بردن شواهد به استانبول اعزام کرده است.

مقامات ترکیه چندی قبل برخی از جزئیات کشته شدن جمال خاشقجی را منتشر کردند. پس از انتشار این جزئیات، مقامات ریاض مجبور شدند که قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست را که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد را بپذیرند اما از ارائه جزئیات درباره اینکه جسد این روزنامه‌نگار ۵۹ ساله در کجا قرار دارد، خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، احمد عبدالعزیز الجنوبی، شیمی‌دان و خالد یحیی الظهرانی در میان این تیم تحقیقاتی حضور داشتند و آن‌ها از ۱۱ تا ۱۷ اکتبر به کنسولگری عربستان رفته‌اند. عربستان سعودی به پلیس ترکیه برای اولین بار در ۱۵ اکتبر اجازه تفتیش و بازدید از کنسولگری داد.

دادستان کل ترکیه گفته است که خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری کشته شده است. از سوی دیگر یاسین آکتای، مشاور اردوغان نیز در مقاله‌ای روز جمعه اعلام کرد که ممکن است حتی بدن قاشقجی در اسید از بین رفته باشد. به تازگی اردوغان در مقاله‌ای در واشنگتن پست نیز مقامات ریاض را به عدم پاسخگویی به سوالات کلیدی درباره این قتل متهم کرد.

وی گفت دستور قتل قاشقجی از عالی‌ترین سطوح دولت عربستان سعودی صادر شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین