کد خبر: ۵۵۵۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

وزیر اسرائیلی: آماده نابودی سامانه‌های اس ۳۰۰ سوریه هستیم

نظامیان سوری همیشه نمی‌توانند از تجهیزات نظامی که دریافت کرده‌اند به درستی استفاده کنند و استفاده اشتباهی از این سامانه‌ها ممکن است منجر به هدف گرفتن هواپیماهای غیرنظامی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر امور قدس، محیط زیست و میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی ادعا کرد، سوریه احتمالا از سامانه‌های اس ۳۰۰ برای ساقط کردن "اهداف غیرنظامی" اسرائیل استفاده کند. وی متعهد شد در صورت وقوع چنین حمله‌ای اسرائیل واکنش نشان می‌دهد.

زیف الکین، وزیر امور قدس، محیط زیست و میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی به رسانه‌های روسی گفت:‌ ما استقرار سامانه‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ در سوریه را اشتباهی فاحش می‌دانیم و از نظر ما تحویل این سامانه‌های موشکی به سوریه امری خطرناک است.

الکین ادعا کرد: نظامیان سوری همیشه نمی‌توانند از تجهیزات نظامی که دریافت کرده‌اند به درستی استفاده کنند و استفاده اشتباهی از این سامانه‌ها ممکن است منجر به هدف گرفتن هواپیماهای غیرنظامی شود.

این وزیر اسرائیلی ادامه داد: در صورت وجود تمایل استفاده از این سامانه‌ها سوری‌ها می‌توانند از این سلاح برای ساقط کردن هواپیماهای نظامی و غیرنظامی اسرائیلی بر فراز آسمان اسرائیل استفاده کنند و "این به دلیل نابسامانی موجود در ارتش سوریه است" لذا وارد کردن اس ۳۰۰ به سوریه منجر به بی‌ثباتی اوضاع می‌شود.

الکین بر آمادگی اسرائیل برای حمله به این سامانه‌ها در صورت هدف گرفتن اهدافی اسرائیلی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل به حملاتی که خاک آن و هواپیماهایش را هدف بگیرند پاسخ می‌دهد آنهم نه فقط از طریق اعتراض‌های بین‌المللی بلکه فقط با اقدامات عملی. بدون شک پاسخ‌ها اجرایی می‌شوند.

وی افزود: اسرائیل علیه سامانه‌هایی عمل خواهد کرد که اقدام به شلیک به خاک اسرائیل یا هواپیماهای اسرائیلی کنند و واقعا امیدواریم در این زمان نظامیان روس را هدف قرار ندهیم.

روسیه اولین سری از سامانه‌های اس ۳۰۰ را در پی اسقاط هواپیمای ایلوشین ۲۰ در ۱۷ سپتامبر در واکنش اشتباهی ارتش سوریه به این کشور منتقل کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین