کد خبر: ۵۵۶۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

توجیه عجیب کاخ سفید درباره طفره رفتن ترامپ از حضور در گورستان سربازان آمریکایی

پس از انتقاد‌های فراوان از دونالد ترامپ به دلیل حضور نیافتن در گورستان سربازان آمریکایی در پاریس، سارا سندرز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام او را توجیه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال افزایش انتقادها از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که به دلیل بارش باران سفر خود به گورستان سربازان آمریکایی در فرانسه را لغو کرد، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید به توجیه این اقدام او پرداخت.

به گزارش وبسایت نیوز، ترامپ قرار بود روز شنبه به منظور ادای احترام به سربازان جنگ جهانی اول به گورستان سربازان در 100 کیلومتری شمال پاریس برود، اما به دلیل بارش باران، جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش این کشور و تعدادی دیگر از کارکنان کاخ سفید را به این گورستان فرستاد!

سندرز به منظور توجیه این اقدام ترامپ روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد وضع بد آب و هوایی و دید نزدیک به صفر و همچنین اینکه برای رفتن ترامپ به این گورستان باید مسیرهای زیادی در خیابان بسته می شد، رئیس جمهور سفر خود را لغو کرد. رئیس جمهور ترامپ نمی خواست باعث ایجاد این اختلال غیرمنتظره برای شهر و مردم فرانسه شود.

سندرز در ادامه این بیانیه اعلام کرد: رفتن به این گورستان سربازان آمریکایی دو ساعت و نیم به طول می انجامید، به جای آن پرزیدنت ترامپ روز شنبه پس از ملاقات با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه بیشتر وقت خود را در محل اقامت سفیر آمریکا گذراند.

ترامپ به مناسبت فرا رسیدن صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده بود. اما نرفتن او به گورستان سربازان آمریکایی انتقادهای گسترده ای را به دنبال داشت. جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به این اقدام ترامپ در توییتر نوشت: آن کهنه سربازانی که رئیس جمهور حتی به خودش زحمت ادای احترام به آنها را هم نداد، در زیر باران و گل و برف جنگیدند. باران آنها را متوقف نکرد و نباید رئیس جمهور آمریکا را نیز متوقف می کرد.

دیوید فروم از اعضای سابق دولت جرج بوش و همچنین برن رودز، مشاور سیاست خارجی باراک اوباما هم از این اقدام زشت ترامپ انتقاد کردند. برخی وبسایت ها مثل مترو هم نوشتند که رئیس جمهور آمریکا ترجیح داده است عصر خود را در پاریس به استراحت سپری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین