کد خبر: ۵۵۶۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

آمریکایی‌ها روزی ۵۲ بار به گوشی خود نگاه می‌کنند

طبق آمار جدید چک کردن روزانه موبایل در آمریکا نه‌تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
موسسه تحقیقاتی-مشاوره ای Deloitte در آمار جدید خود نشان داد که کاربران آمریکایی هرروز به‌طور متوسط 52 بار گوشی خود را بازکرده و چک می‌کنند. این رقم در سال گذشته 47 بار بود. 

درحالی‌که 60 درصد از پرسش‌شوندگان 18 تا 34 ساله اعلام کردند که به گوشی خود وابستگی دارند؛ 40 درصد درمجموع اظهار کردند که بیش‌ازاندازه از گوشی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر 63 درصد نیز تائید کردند که سعی کرده‌اند وابستگی خود به گوشی را کم کنند اما تنها نیمی از آن‌ها توانسته‌اند موفق شوند.

هم‌زمان تعداد دارندگان گوشی هوشمند (نه موبایل) میان آمریکایی‌ها رو به افزایش بوده و در مقایسه با سال 2017 رشدی 3 درصدی را نشان می‌دهد(بیشترین رشد در میان افراد 45 سال به بالا با 7 درصد) که درمجموع 85 درصد از آمریکایی‌ها دست‌کم یک گوشی هوشمند دارند.

«کوین ویسکات» مدیر ارتباطات موسسه Deloitte می‌گوید: بررسی‌های ما نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند مرکز زندگی روزمره ما در داخل و خارج از خانه شده است تا هر کاری که بخواهند، مانند برقراری ارتباط، رابطه اجتماعی، سرگرمی، تجارت و ... با آن انجام دهند.

گفتنی است کاربران آمریکایی در این زمینه تنها نیستند و مطابق نظرسنجی Ofcom بیش از 78 درصد از مردم انگلیس نیز دست‌کم یک گوشی هوشمند دارند و کاربران بریتانیایی هر 12 دقیقه یک‌بار گوشی خود را چک می‌کنند.

علی‌رغم افزایش تعداد دارندگان گوشی‌های هوشمند، آمار برای تبلت مأیوس‌کننده بوده و از 62 درصد به 57 درصد کاهش‌یافته است. دلیل اصلی به گفته کارشناسان بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش گوشی هوشمند و جایگزینی آن با تبلت از سوی کاربران است که می‌توانند بسیاری از کارهای روزمره را با گوشی هوشمند به‌جای تبلت انجام دهند.

آمار در بخش ساعت‌های هوشمند نیز در آمریکا بد نیست. گفته می‌شود اینک 14 درصد از آمریکایی‌ها ساعت هوشمند دارند که در مقایسه با سال گذشته یک درصد رشد را نشان می‌دهد. 53 درصد آمار دارندگان بندهای هوشمند با هدف تناسب‌اندام از 53 درصد به 60 درصد رسید و دارندگان ساعت هوشمند نیز از 62 درصد به 67 درصد رسید.

اما بر اساس تحقیقات مؤسسه Deloitte دستیاران دیجیتال، بمب بعدی دنیای آی تی برای مصرف‌کنندگان خواهد بود که امروز بیش از دوسوم کاربران از دستیار صوتی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.(11 درصد رشد در مقایسه با 2017)

دارندگان اسپیکرهای هوشمند نیز در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده‌اند.(از 12 درصد به 20 درصد رسیده است)

همچنین 60 درصد از پرسش‌شوندگان معتقدند 5 جی اهمیت زیادی دارد و منتظر آن در سال آینده خواهند بود و اگر اپراتورهای مخابراتی در کنار سازندگان گوشی هوشمند بتوانند اتصالات نسل پنجم تلفن همراه را به‌خوبی پشتیبانی کنند، شاهد انقلاب جدید در آی‌تی خواهیم بود.

منبع: خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
گور پدر آمریکا
اینم شد خبر آخه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین