کد خبر: ۵۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۵
افشای ابعاد یک برنامه اطلاعاتی ایالات متحده

آژانس محرمانه آمریکا برای نفوذ در ایران

آفتاب‌‌نیوز : این گروه با نام «گروه سیاست و اقدام سوریه و ایران» یا ISOG ظاهراً بررسی اقدامات دیگری علیه ایران را نیز برعهده داشته‌اند. از جمله این اقدامات کمک به مخالفان ایران و تبلیغات بین‌المللی در مورد اتهامات ایران در حملات تروریستی 1994 آرژانتین بوده است. برخی از مقامات پنتاگون که عضو این گروه هستند از کنگره خواسته‌اند بودجه نظامی برای تقویت متحدان آمریکا در خلیج فارس و انجام مانورهای نظامی مشترک در منطقه را افزایش دهد. 

وجود چنین گروهی نشان دهنده تشدید طرح‌های دولت جرج بوش در مورد ایران است. سوریه که دارای روابط نزدیک با ایران است کمتر از تهران در دستور کار این گروه قرار دارد. 

به نوشته روزنامه «بوستون گلاب»، اقدامات این گروه کاملا به طور مخفیانه صورت گرفته و بسیاری از مقامات دولت آمریکا از وجود آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. بنابه گفته یکی از اعضای گروه برخی از گزارش‌های گروه بسیار محرمانه است که تنها در اختیار معدودی از دولتمردان آمریکایی قرار دارد. 

«بوستون گلاب» در ادامه آورده است: «برخی از اعضا گفته‌اند اگرچه تغییر نظام در ایران و سوریه از اهداف آنها بوده اما عملیات نظامی در عراق و افغانستان دست‌ آمریکا در مورد ایران را بسته است. براین اساس هدف اصلی در شرایط کنونی مهار ایران به شیوه جنگ سرد  است به این امید که روزی ایرانی‌ها خود تغییر دولتشان را انتخاب کنند». 

مقاماتی که بدون ذکر نام در مصاحبه با «بوستون گلاب» شرکت کرده‌اند این گروه را یک آژانس داخلی و محرمانه برای نفوذ در ایران نامیده‌اند. بنا بر این گزارش، مقامات کاخ سفید، سیا، پنتاگون، خزانه‌داری و سایر سازمان‌هایی که عضو این گروه هستند هر هفته در جلسه‌ای گزارش‌های خود از برنامه‌های مورد نظر گروه را ارائه می‌کنند. جیمز جفری معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و الیتو آبرامس معاون مشاور امنیت ملی ریاست این گروه را برعهده دارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین