کد خبر: ۵۵۷۱۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

بیشتر تابستان به شمال می‌روید یا زمستان؟

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: وجود جاذبه‌های فرهنگی و میراث محور در شهرهای عبوری می‌تواند نیاز گردشگر را در فصول سرد مرتفع کند و دیگر نیازی به کند و کاو در مناطق صعب العبور در زمستان نیست اما با داشتن این همه ظرفیت، نبود تبلیغات مناسب این نوع گردشگری را در مازندران به مهجوریت کشانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد حسن ذال در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد گردشگری زمستانی با اشاره به اینکه در مازندران با اقلیمی خاص مواجه هستیم، افزود: به دلیل وجود ابرهای باران زا و رشته کوه البرز حصر باران صورت گرفته و مهر و آبان ماه‌های پر بارش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقلیم مازندران در شش ماهه اول و دوم متفاوت است، افزود: به دلیل وضعیت هوای استان مازندران دو عامل کششی و رانشی  باعث جذب گردشگر در زمستان می‌شود. عوامل رانشی موجب شده در زمستان و فصل پرباران، سواحل کرانه خزر همچنان از مقاصد گردشگری باشند و مناطق کوهپایه و کوهستان ها برای گردشگران ناشناخته باقی بماند.

ذال با بیان اینکه بین مقصد و جاذبه گردشگری یک تفاوت عمده وجود دارد، یادآور شد: زمستان‌های استان مازندران نیز دارای جاذبه‌های بسیار است اما عدم اطلاع رسانی درست سبب شده گردشگری زمستانه آن طور که باید در این استان صورت نگیرد.

در گردشگری مدیریت منسجم نداریم

ذال با تاکید بر اینکه در گردشگری مدیریت منسجم نداریم، خاطرنشان کرد: حضور گردشگر در مازندران بیشتر برای استفاده از محیط مناسب و هوای پاک، سالم و تمدید اعصاب است و ادعای گزافی است اگر بگوییم برای معرفی مقاصد گردشگری در مازندران تلاش کرده‌ایم.

وی یادآور شد: خانه مهدی سلطان و خانه شفاهی درمنطقه بافت فرهنگی قدیم شهر آمل، همچنین مقبره شمس آل رسول و مقبره میربزرگ بنایی مکان هایی است که در زمستان برای گردشگران قابل دسترس هستند.

*عباس آباد بهشهر تنها اثر تاریخی شناخته شده در سازمان‌های فرهنگی جهانی

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران افزود:  مجموعه تاریخی" عباس آباد بهشهر"  تنها اثر تاریخی که در یونسکو و سازمان های فرهنگی شناخته شده و همچنین "گوهر تپه" و " غار هوتو" می‌تواند مناسب ترین گزینه برای گردشگران زمستانی باشد.

ذال با بیان اینکه شمال مقصد گردشگری خاص زمستانی ندارد و مکان های معرفی شده در حد جاذبه باقی مانده است، تاکید کرد: مازندران آثار تاریخی فراوانی دارد که می‌تواند مکان مناسبی برای مقاصد گردشگری باشد، با برنامه ریزی درست و تبلیغات موثر می‌توان زمستان این استان را با گردشگری پیوند داد. رونق گردشگری موجب ارتقای کسب و کار کوچک در محلات و روستاهای مازندران شده و به رونق اقتصادی استان نیز کمک می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
90درصد مردم ایران نمی دانند راه شمال کدام سمت است سئوالهای بی جایی می پرسید
خروس محله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
تو این گرونی مسافرت کیلو چنده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
نان نداریم بخوریم بریم مسافرت
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
باکدام دلخوشی-باکدام پول-باکدام وسیله- باکدام ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
شمال که می روی آنقد ربی نظافتی-آنقدر گرانی-انقدر جنس تقلبی -آنقدر کثیفی -آنقدر بی محبتی به طبیعت -آنقدر بی ..................می بینید که آشفته وپشیمان می شوی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین