کد خبر: ۵۵۷۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس

کارشناسان در مطالعه‌ای تازه شواهد بیشتری در مورد اثرات چاقی بر کوتاه شدن عمر ارائه کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
متخصصان در این مطالعه با ارزیابی وزن و طول عمر بیش از ۶۰۰۰ نفر از مردم آمریکا در مدت زمان ۲۴ سال بر این نکته تاکید کردند که داشتن اضافه وزن به کوتاه‌تر شدن عمر منجر می‌شود.

به گفته متخصصان آمریکایی چاق بودن با افزایش ۲۷ درصدی احتمال فوت شرکت‌کنندگان در مدت زمان انجام این مطالعه همراه بوده‌ است. در افرادی که در گروه مبتلایان به چاقی قرار داشتند شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۳۴ بوده‌ است.

همچنین خطر مرگ زودهنگام برای افراد بسیار چاق که شاخص توده بدنی آنان ۳۵ تا ۳۹ بوده بسیار بالاست. احتمال مرگ افرادی که در این گروه قرار داشتند در طول انجام این مطالعه نسبت با افرادی با میزان وزن طبیعی تقریبا دو برابر بوده‌ است.

مطالعاتی که پیش از این انجام شده به وضوح نشان داده که کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها از طریق بهبود کیفیت رژیم غذایی و افزایش تحرک در میان افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن صرف نظر از آنکه به کاهش وزن مطلوب خود دست پیدا کنند، امکانپذیر است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان آمریکایی اظهار داشتند: در مجموع بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه تا پایان سال ۲۰۱۴ فوت کردند که چاق بودن یا ابتلا به چاقی مفرط تاثیر حائز اهمیتی بر مرگ زودهنگام دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین