کد خبر: ۵۵۷۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر خواهان آزادی نازنین زاغری شد

وزیر امور خارجه انگلیس در توییتی خواستار آزادی نازنین زاغری، دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه شخصی خود در توییتر در پاسخ به قدردانی شخصی از اقدامات وی برای آزادی نازنین زاغری، گفت: هیچ بچه‌ای نباید این همه مدت را بدون مادرش سپری کند. نازنین را آزاد کنید.

به گزارش ایسنا، هانت که اولین وزیر امورخارجه غربی به شمار می آید که از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ایران رفته است، در دیدارهایش با مقامات ایرانی درباره آزادی شهروندان دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی گفت‌وگو کرد.

وی پس از دیدار با وزیر امورخارجه ایران با خانواده نازنین زاغری شهروند انگلیسی – ایرانی که به جرم اقدام علیه نظام در ایران بازداشت شد، دیدار کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌گو با روزنامه گاردین در اظهاراتی تند مدعی شد که زاغری بی دلیل زندانی شده است و گفت که اگر ایران می‌خواهد در دنیا کشوری پذیرفته باشد، نباید افرادی همچون نازنین زاغری را حبس کند.

جرمی هانت با ادعای اینکه ایران از بازداشت افراد دوتابعیتی به عنوان ابزاری دیپلماتیک استفاده می‌کند، گفت: اگر ایران سیاست زندانی کردن دوتابعیتی‌ها را دارد تا از آنها به عنوان ابزاری برای فشار دیپلماتیک استفاده کند، در این صورت پیامدهایی برای ایران به همراه خواهد داشت. ما اجازه نمی‌دهیم آنها از زیر این مسئله شانه خالی کنند. ایرانی‌های باید بدانند که این وضعیت قابل تحمل نیست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که می‌داند افرادی که با آنها دیدار کرده است، در این باره به مقامات عالی رتبه ایران گزارش خواهند داد اما وزارت دادگستری و مقامات نظامی نیز به‌طور مستقل گزارش خواهند داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
امکان نداره وزیر خارجه یک کشور صرفا برای یک زندانی به ایران سفر کند پشت پرده این سفر مهم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین