کد خبر: ۵۵۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

‌بارش برف و باران در ‌شهرهای مختلف/ مسافران شمال زنجیرچرخ داشته باشند

از اواخر وقت روز جمعه تا روز یکشنبه در دامنه‌های البرز در شمال کشور، شمال استان‌های زنجان، البرز، قزوین، تهران، سمنان و همچنین جاده‌های ارتباطی استان‌های گیلان و مازندران به استان‌های مجاور، بارش برف پیش بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پشی‌یابی هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده در شمال‌غرب و غرب سواحل خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

فردا با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور ابتدا در استان‌های واقع در جنوب‌غرب و به تدریج در غرب و بخش‌هایی از شمال‌غرب شاهد بارش باران، گاهی وزش باد خواهیم بود.

همچنین فردا در بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین سواحل خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال‌غرب، بارش به صورت برف خواهد بود، ضمن آنکه بارش در مناطق یادشده تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه دارد.

از فردا تا روز یکشنبه در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران شدید خواهد شد.

از اواخر روز جمعه تا یکشنبه در دامنه های البرز در شمال کشور، شمال استان‌های زنجان، البرز، قزوین،  تهران، سمنان و همچنین جاده‌های ارتباطی استان‌های گیلان و مازندران به استان‌های مجاور، بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز  جمعه‌شب تا شنبه در سواحل گیلان و غرب مازندران  تشدید بارش باران و به همین سبب  احتمال آبگرفتگی معابر این مناطق پیش‌بینی می‌شود و با افزایش سرعت باد شمالی دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

مهمترین پدیده این سامانه بارش باران توام با رگبار و رعدوبرق و‌ در روز شنبه همراه با توفان تندری در جنوب‌غرب و نواحی شمالی خلیج فارس است که پتانسیل ایجاد مخاطره  آبگرفتگی معابر، بالا آمدن روان‌آب و‌ سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها را دارد.

در مناطق برفگیر و کوهستانی احتمال انسداد جاده‌های کوهستانی و کولاک برف در نواحی پیش‌بینی شده وجود دارد.

شمال خلیج فارس  روزهای جمعه و شنبه مواج و توفانی پیش بینی می‌شود.

‌به‌کارگیری اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی منازل و معابر به دلیل سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب‌غرب کشور توصیه می‌شود.

در حد امکان جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی در شمال خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه و همچنین از اواخر جمعه تا شنبه در دریای خزر توصیه می‌شود.

تجهیز خودرو  به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده‌های کوهستانی برفگیر در جنوب‌غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج ابری، اوایل شب بارش باران، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۸ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و همدان با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین