کد خبر: ۵۵۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

واکنش ترکیه به اقدام آمریکا در ساخت پست‌های دیدبانی در شمال سوریه

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به سخنان اخیر همتای آمریکایی خود گفت که آنکارا همه تدابیر لازم را علیه هرگونه خطرات یا تهدیدهایی که از خارج متوجه ترکیه شوند، اتخاذ خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«حلوسی آکار»، وزیر دفاع ترکیه به سخنان همتای آمریکایی خود واکنش نشان داد.

او شنبه (سوم آذر) در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که کشورش مراتب «ناخرسندی» خود از اقدام آمریکایی‌ها در ساخت برج دیدبانی در شمال سوریه را به آن‌ها اعلام کرده است.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه نیروهای مسلح این کشور همه تدابیر لازم را علیه هرگونه خطرات یا تهدیدهای که از خارج متوجه کشورشان شود، اتخاذ خواهند کرد تأکید کرد که ایجاد پست‌های دیدبانی در شمال سوریه باعث پیچیدگی بیشتر «اوضاع پیچیده» منطقه خواهد شد.

آکار گفت که در نشست بین‌المللی امنیت «هالیفکس» که هفته پیش در کانادا برگزار شد، به «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد ارتش آمریکا گفته است که اصرار آمریکا برای ساخت این پست‌ها می‌تواند به شکل‌گیری «موضع بسیار منفی» در ترکیه دامن بزند.

وزیر دفاع ترکیه ابراز امیدواری کرد که آمریکا «فورا» به روابط خود با «نیروهای دموکراتیک سوریه» که آنکارا آن‌ها را شاخه سوری گروهک «حزب کارگران کردستان» می‌داند، پایان دهد.

ژنرال «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه گذشته طی نشست مطبوعاتی در پنتاگون اعلام کرد که این کشور در حال ساخت پست‌های دیدبانی نظامی در مناطق شمالی سوریه و نزدیک به مرز ترکیه است.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین