کد خبر: ۵۵۸۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

پسر نمایشگاه دار،با خودرویی که برای فروش گذاشته بودند دزدی مسلحانه کرد

6 آبان مرد جوانی به کلانتری 140 باغ فیض رفت و از سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراهش از سوی سرنشینان خودروی تیبا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
او گفت: گوشی تلفن همراهم را در یکی از سایت های تبلیغاتی به مبلغ 20 میلیون تومان برای فروش گذاشته بودم. شخص ناشناسی تماس گرفت و ضمن معرفی خود به‌عنوان خریدار گوشی تلفن همراه، مبلغ 300 هزار تومان به‌عنوان پیش پرداخت معامله به حسابم واریز کرد. او با من ساعت 7 بعد از ظهر در محدوده میدان دهکده المپیک قرار گذاشت. به محل قرار که رفتم دو جوان حدوداً 35 ساله با یک خودرو تیبا سفید رنگ در محل قرار حاضر شدند. آنها ضمن معرفی خود به‌عنوان خریدار گوشی، ابتدا گوشی را از من گرفتند و بعد یکی از آنها کلت کمری را از زیر پیراهنش بیرون آورد و با تهدید من گوشی را سرقت کرده و از محل متواری شدند.  

به‌دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان خودروی تیبا را شناسایی کردند.

مالک خودرو تیبا پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی مدعی شد خودرواش را در یک نمایشگاه خودرو در شهرستان بهارستان به امانت گذاشته و هیچ اطلاعی از ماجرای سرقت مسلحانه ندارد.
همزمان با شناسایی نمایشگاه خودرو در این شهرستان، پرونده مشابه دیگری به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن سارقان سوار بر یک خودروی پژو 405 نقره‌ای رنگ به همین شیوه و شگرد، اقدام به سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان کردند. با شناسایی مالک خودرو پژو 405، کارآگاهان دوباره به همان نمایشگاه خودرو در شهرستان بهارستان رسیدند.

کارآگاهان اداره یکم در ادامه تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که پسر صاحب نمایشگاه به نام «مراد» (34 ساله) از سارقان سابقه دار است. او آخرین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده و اواخر سال گذشته با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است.
این درحالی بود که مالباخته‌ها تصویر مراد را به‌عنوان یکی از سارقان شناسایی کردند. با شناسایی «مراد» به‌عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با گرفتن نیابت قضایی به شهرستان بهارستان اعزام شدند. با شناسایی محل تردد وی در محدوده نمایشگاه پدرش، سرانجام متهم فراری دستگیر شد.

مراد در همان تحقیقات اولیه به دو سرقت مسلحانه اعتراف کرد. در ادامه، مراد یکی از دوستان خود به نام حمید (34 ساله) را به‌عنوان همدست در انجام سرقت‌ها معرفی کرد که حمید نیز بلافاصله دستگیر شد. سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «از تمامی شاکی‌ها و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد طعمه سرقت مسلحانه قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. 

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین