کد خبر: ۵۵۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

مفسر اسرائیلی: احتمال برد نتانیاهو در انتخابات زودهنگام ۹۹.۹۹ درصد است

یک مفسر سیاسی اسرائیلی مدعی شد بنیامین نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی با احتمال ۹۹.۹۹ درصد پیروز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این مفسر و روزنامه‌نگار اسرائیلی به نام آویگدور اسکین در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت، تا زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نتواند پیشرفتی در سیاست‌هایش نشان دهد برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل قطعی است.

اسکین با این حال خاطرنشان کرد، احتمال خیلی بالایی هست که بنیامین نتانیاهو در چنین انتخابات زودهنگامی پیروز شود.

وی افزود: شانس نتانیاهو برای پیروزی در چنین انتخاباتی ۹۹.۹۹ درصد است، چون در حالی قرار است در این انتخابات به رقابت بپردازد که نتایجی چشمگیر در هر حوزه ممکنی داشته است.

فشارها برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل بعد از آن افزایش یافت که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم در تاریخ ۱۴ نوامبر به دنبال اعلام آتش بس میان اسرائیل  و حماس از سمتش استعفا کرد.

اسکین تاکید کرد، این تاوانی است که شما برای یک دموکراسی پارلمانی می‌پردازید. او به این موضوع اشاره کرد که بعد از کناره گیری لیبرمن از وزارت جنگ، حزب او نیز ائتلاف با نتانیاهو رو ترک کرد.

او گفت: اگر دولت نتانیاهو نتواند پیشرفتهای تاریخی از خود نشان دهد در آن صورت برگزاری انتخابات زودهنگام محتمل خواهد بود.

وی در اظهار نظر درباره اختلافات میان نتانیاهو و لیبرمن گفت: تصمیم نتانیاهو برای وارد شدن به آتش بس با حماس بسیار نامحبوب بود، در حالی که حماس ۴۶۰ موشک پرتاب کرد که تنها جاهای غیرنظامی را هدف گرفتند. دولت دلایل استراتژیک زیادی داشت برای آن که وارد عملیاتی گسترده در غزه نشود اما آراء عمومی در قبال این تصمیم منفی است. لیبرمن هم نمیخواست از بابت این تصمیم مورد هجمه قرار بگیرد و برای همین استعفا کرد.

این روزنامه‌نگار گفت که به هر ترتیب انتخابات فرا میرسد و بر اساس برنامه ریزی اولیه برای نوامبر ۲۰۱۹ درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اکنون این کمترین مشکل برای لیبرمن است اما در نهایت او در این وضعیت خواهد باخت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین