کد خبر: ۵۵۹۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

شهادت 2 مرزبان در بانه و میرجاوه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از وقوع درگیری میان مترددان غیر مجاز و نیروهای مرزی شهرستان بانه خبر داد و گفت: بر اثر این درگیری مسلحانه یکی از نیروهای پاسگاه بروشکانی به شهادت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین خوش اقبال شامگاه سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این درگیری ساعتی پیش و به دنبال تلاش این افراد برای ورود غیر قانونی به داخل کشور در منطقه صفر مرزی بانه روی داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: در این درگیری این نیروی مرزی (فرمانده پاسگاه مرزی بروشکانی) و یکی از مترددان غیر مجاز نیز زخمی شدند که هر دو برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان صلاح الدین شهر بانه منتقل شدند اما نیروی پاسگاه مرزی بروشکانی به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

خوش اقبال تأکید کرد: مترددان قصد ورود غیر قانونی به داخل کشور را داشتند که با هوشیاری نیروهای مرزی موفق به ورود نشده و با استفاده از تاریکی هوا از منطقه گریختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: هم اینک منطقه در کنترل نیروهای مرزی انتظامی و نظامی است و تلاش برای شناسایی این افراد و وابستگی آنها ادامه دارد.

شهرستان مرزی بانه در 270 کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته و 84 کیلومتر مرز با کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان دارد. 

شهادت سرباز هنگ مرزی میرجاوه

همچنین سرباز هنگ مرزی میرجاوه حین کنترل و پایش نوار مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از سربازان هنگ مرزی میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان در حین کنترل و پایش نوار مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

بر پایه این گزارش، سرباز مذکور، شهیدمدافع وطن «مهدی هودیانی» بود که مراسم تشییع پیکر مطهرش در دلگان انجام خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین