کد خبر: ۵۵۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

روند کاهشی تصادفات در کشور/ کشته شدن سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادفات

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: سالانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که با وجود روند کاهشی آمار بالایی است.
آفتاب‌‌نیوز :
 عین‌الله جهانی جمعه شب در یادواره قربانیان حوادث ترافیکی با اشاره به اینکه آمار حوادث رانندگی در کشور بسیار بالا است اظهار کرد: کشته شدن 16 هزار و 200 نفر در اثر حوادث رانندگی در کشور آمار بسیار بالایی است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای در کشور سیر نزولی یافته است اضافه کرد: این آمار نشان از بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد.

 وی با اشاره به کاهش نزولی کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح کشور اضافه کرد: در حالی که هم‌اکنون 33 میلیون نقلیه در سطح کشور وجود دارد اما تعداد کشته‌شدگان به 16 هزار و 200 نفر کاهش یافته است.

جهانی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعداد خودورها در کشور باید شاهد افزایش بیان کرد: اگر قرار بود با افزایش تعداد خودروها تعداد کشته‌ها هم افزایش می‌یافت باید اکنون این آمار در هر سال 80 هزار نفر می‌شدند عنوان کرد: باید کمک کنیم تا روند کاهش تعداد کشته‌‌شدگان در اثر تصادفات را در جاده‌ها را کاهش دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به اینکه موتور سواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده است، ادامه داد: هم‌اکنون موتور سواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کشته‌شدگان موتور سواران جوانان هستند، اظهار کرد: بیشتر این افراد کسانی هستند که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

جهانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور 3 هزار و 400 نقطه حادثه ساز برون شهری وجود دارد، خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌ها نقاط حادثه‌خیز در کشور وجود دارد.

 

* برنامه شهرداری برای نصب دوربین‌های ثبت عبور از خط عابر

شهردار زنجان نیز در این همایش با اشاره به اینکه تخلیه وسایل موتوری از هسته مرکزی شهر از برنامه‌های شهرداری زنجان بوده است، تاکید کرد: باید بپذیریم هسته مرکزی شهر جای بیش از اندازه ماشین نیست.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به اینکه برنامه شهرداری برای نصب دوربین‌ها ثبت عبور از خط عابر پیاده عنوان کرد: بهره‌مندی از خودرو در زندگی شهری در کنار محاسن آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای بهبود ترافیک شهری در زنجان بیان کرد: اقدامات شهرداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در هسته مرکزی است.

معصومی با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری برای کاهش تصادفات درون شهری اظهار داشت: این تلاش از طریق یک کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی رانندگی در زنجان انجام می‌شود.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین