کد خبر: ۵۵۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

سفر به ایران چقدر امن است؟

شمار گردشگران خارجی که به ایران سفر کرده‌اند در طول شش ماه نخست سال مالی فعلی (از 21 مارس تا 22 سپتامبر) افزایشی 51 درصدی داشته است؛ علیرغم آنکه آمریکا با تحریم‌های خود درصدد منزوی ساختن ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سه کشور از خطرناکترین کشورها در خاورمیانه واقع شده‌اند (سوریه، یمن و عراق). ایران بر روی گردشگری تمرکز کرده تا اقتصاد خود را تقویت کند. علیرغم تحریم‌های امریکا، تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از ایران در شش ماه نخست سال جاری رشدی 51 درصدی داشته است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سایت ایتالیایی "آسیا نیوز" در گزارشی درباره مزایای گردشگری به ایران می‌نویسد: "سفر به ایران همان قدر امن است که سفر به بریتانیا و یا کانادا. خطر مواجه با برخوردهای خشونت‌آمیز، حوادث غیرمترقبه و یا اقدامات بزهکارانه و جنایتکارانه در ایران بسیار کم است. این موضوع را می‌توان طبق نقشه ریسک سفر 2019 دریافت؛ نقشه‌ای که توسط International SOS با همکاری مرکز کنترل مخاطرات مستقر در بریتانیا تهیه شده است که در زمینه سیاستگذاری‌های امنیتی و ریسک استراتژی برنامه‌ریزی می‌کند. 

سفر به ایران چقدر امن است؟

این سایت در ادامه می‌نویسد: "کشورهای که بالاترین مخاطرات امنیتی در جهان را شامل می‌شوند؛ عبارتند از سوریه، یمن، افغانستان، عراق و لیبی که سه کشور از این پنج کشور در خاورمیانه هستند. این نقشه نشان می‌دهد که سطح خطر برای سفر به هر کشوری با توجه به تهدیدات متوجه علیه مسافران در کدام دسته قرار می‌گیرند: خشونت‌های سیاسی (از جمله تروریسم، شورش، ناآرامی‌های با انگیزه سیاسی و جنگ)، ناآرامی‌های اجتماعی (از جمله خشونت‌های فرقه‌ای و قومیتی) و خشونت‌ها و جرایم کوچک". 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند مشاوران مستقل می‌گویند که عواملی چون استحکام زیرساخت‌های حمل و نقل، وضعیت روابط صنعتی، اثر بخشی خدمات امنیتی و اضطراری و حساسیت کشور به بلایای طبیعی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. 

نقشه ریسک سفر سال 2019 میلادی میزان مخاطرات را در پنج دسته تقسیم‌بندی می‌کند: "ناچیز، کم، متوسط، زیاد و شدید. در رده اول کشورهای اروپایی مانند لوکزامبورگ، دانمارک، سوئیس، نروژ و فنلاند. در دسته دوم کشورهایی که ریسک سفر کمی دارند، ایران اردن، عمان، قطر، کانادا، امریکا، استرالیا و نیوزیلند قرار دارند. برای ایران این نشانه‌ای از موفقیت است و نشان می‌دهد که سیاست‌های به نفع گردشگری دولت روحانی در سال‌های اخیر ارتقا یافته و پیشرفت کرده‌اند. 

شمار گردشگران خارجی که به ایران سفر کرده‌اند در طول شش ماه نخست سال مالی فعلی (از 21 مارس تا 22 سپتامبر) افزایشی 51 درصدی داشته است؛ علیرغم آنکه آمریکا با تحریم‌های خود درصدد منزوی ساختن ایران است. 

از دید مقام‌های ایرانی، این رشدی بی‌سابقه در صنعت گردشگری ایران است و باید تا پایان سال جاری میلادی در ماه مارس 2019 میلادی ادامه یابد. ایران برای تقویت بخش گردشگری در تاریخ 12 تا 14 نوامبر میزبان چهلمین نشست سازمان گردشگری سازمان ملل متحد بوده است. این رویداد با حضور صدها تن از نمایندگان و کارشناسان صنعت گردشگری از سرتاسر جهان برگزار شد؛ علیرغم آنکه کاخ سفید خواستار منزوی‌کردن ایران است. براساس گزارش شورای گردشگری و سفر جهانی (WTTC) ایران در میان 185 کشور جهان از نظر ظرفیت رشد بخش گردشگری در جایگاه بیستم قرار دارد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین