کد خبر: ۵۶۰۱۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

یکی از امضاکنندگان استیضاح ظریف: ظریف مخالفان FATF را متهم کرده، ما هم استیضاحش کردیم

من مخالف اف‌ای‌تی‌اف بودم. ایشان مخالفان را به پولشویی متهم کرده است. ایشان بیاید سند نشان دهد که یک مورد از مخالفان اف‌ای‌تی‌اف پولشویی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه در توضیح علت این اقدام خود می‌گوید که او مخالف اف‌ای‌تی‌اف بوده و «ظریف مخالفان اف ای تی اف را به پولشویی متهم کرده ‎است. »

 احد آزادی‎خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و ازجمله امضاکنندگان طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه است. او درباره هدف خود از امضای طرح استیضاح وزیر امور خارجه به ایرناپلاس می‎گوید که ظریف مخالفان اف‌ای‌تی‌اف را به پولشویی متهم کرده‎ است.

در ادامه مشروح این گفت‎وگو را می‎خوانید:

آقای آزادی‌خواه شما ازجمله کسانی بودید که طرح استیضاح آقای ظریف را امضا کردید، انگیزه شما از این کار چه بود؟
آزادی‌خواه: آقای ظریف یک دیپلمات است و درواقع از نظر نشست و برخاست‎های دیپلماتیک شخصیت فراملی محسوب می‌شود. از این رو، اعلام نظرها، صحبت‎ها و موضع‎گیری‎های ایشان باید حقوقی، مستند و مستدل باشد.

 مگر خلاف این بوده است؟
آزادی‌خواه: اعلام نظری که ایشان درباره اف‌ای‌تی‌اف کرده‎ است و همچنین متهم کردن یک جریان بزرگ به پولشویی، حرف بزرگی است و اگر اسنادی داشته باشد، باید ارائه بکند. اگر هم نداشته باشد، این حرف خلاف روال نظام دیپلماتیک کشور است. نباید این حرف را بزند.

شما می‎فرمایید جریان و افراد را به پولشویی متهم کردند، اما ایشان متذکر شد کسی را متهم نمی‎کند. همان‌طور که پیش از ایشان نیز، مقامات عالی دیگری نیز درباره پولشویی حرف زده بودند.
آزادی‌خواه: این افترا و تهمت است. من مخالف اف‌ای‌تی‌اف بودم. ایشان مخالفان را به پولشویی متهم کرده است. ایشان بیاید سند نشان دهد که یک مورد از مخالفان اف‌ای‌تی‌اف پولشویی کرده‌اند. چرا آن موقع که اختلاس‎ها، پولشویی‎ها و بی‌بندوباری‌ها مطرح شد، این حرف‌ها زده نشد؟ آن وقت حالا که موضوع اف‌ای‌تی‌اف مطرح شده، عده‎ای مخالف‌اند و عده‎ای موافق، این حرف‎ها زده می‎شود.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان چندی پیش در گفتگو با خبرآنلاین گفته بود: «پولشویی یک واقعیت در کشور ما هست... من نمی‌خواهم پولشویی را به جایی نسبت بدهم... آنجا‌هایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صد‌ها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور نمایند. من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم به این کار، من افرادی را که در این قضیه منافع دارند فکر می‌کنم پشت القای این تصورات هستند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
درود بر دکتر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
آفتاب عزیز خواهشا اسامی نمایندگانی که مخالف طرح اف ای تی اف هستند را اعلام نمایید تا تعدادی بفهمند به کدام ... رای دادند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین