کد خبر: ۵۶۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

سردار دهقان: دشمنان به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند/استقلال سیاسی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است

وزیر سابق دفاع گفت: امروز به برکت تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جایگاهی رسیده ایم که دشمنان ما به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح عصر امروز در مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت شهدای گمنام که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما بیگانگی افراد با تاریخ کشور است.

وی ادامه داد: شاید بتوانیم بگوئیم بسیاری از ملت ما از تاریخ قبل از انقلاب و چرایی آن و تحولاتی که به واسطه انقلاب در منطقه و جهان رخ داد بی خبر هستند و بسیاری نمی دانند قبل از انقلاب اسلامی کجا بودیم و امروز به کجا رسیده ایم.

اهم سخنان سردار حسین دهقان بدین شرح است:

*یشتر ما مسائل منفی را بدون دلیل می پذیرند اما مسائل مثبت را تنها با دلایل قوی می پذیریم ، از سوی دیگر دچار خود کم بینی هستیم و فکر می کنیم همه جوامع از ما پیشرفت تر و موفق تر هستند و شرایطی بهتر دارند ، در نتیجه با این تفکر شرایط رشد و ترقی را برای خود نمی بینیم ، در حالی که ایجاد تفکر مثبت فردی و جمعی می تواند موجب حرکت و شکوفایی جامعه شود.

* شهدا انسانهایی بودند که آینده را در دستان خود می دیدند و با اشتیاقی فراوان به سمت آن می رفتند و به آن دست می یافتند. براساس آمار ۷۶ درصد شهدا ما سنی بین ۱۹ تا ۲۷ سال داشتند، وقتی به وصیت نامه شهیدان توجه می کنیم متوجه یک تحول عظیم در این عزیزان می شویم، آنها چیزهای هایی می دیدند که ما نمی بینیم و این جایگاه به دلیل تسلیم بودن آنها در برابر خدا به دست آمده است.

*در شرایطی جنگ بر ملت ما تحمیل شد که آمادگی مقابله نداشتیم و یک سال طول کشید تا به خود آمده و سازمانی برای مقابله با اشغالگران ایجاد شود. در این زمان مردم بودند که با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی کردند به عنوان مثال در خرمشهر مردم ۳۳ روز در برابر ارتش عراق که آمده بود چند روزه به تهران برسند ایستادگی کردند.

*روحیه شهادت طلبی و فرهنگ عظیم عاشورا را موجب پیروزی در دفاع مقدس  است و  امروز به برکت تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جایگاهی رسیده ایم که دشمنان ما به شدت از رویارویی مستقیم با ملت ما واهمه دارند.

*سل امروز ما نیازمند شناخت موئلفه های قدرت ملی هستند. توطئه هایی که دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز علیه ایران اسلامی انجام داده اگر علیه هر کشور دیگری انجام داده بودند هیچ نام و نشانی از آنها نمی ماند ، این یک واقعیت است شما می بینید که آنها اعلام می کنند که اگر دوهفته از رژیم سعودی حمایت نکنیم دولت آنها از هم می پاشد و اعلام می کند که باید آنها را مانند گاو شیرده بدوشیم ، عربستانی سعودی با این همه ثروت و تسلیحاتی که خریداری کرده به بیان آمریکایی ها بدون حمایت آنها بیش از دو هفته دوام نمی آورد . اما در مقابل ایران اسلامی ۴۰ سال است که در رویارویی مستقیم با آمریکا قرار دارد و با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

* این شرایط را با هم مقایسه کنید می بینید که چه تفاوتی میان کشور ما با سایر کشورها است، به برکت انقلاب اسلامی ملت ما به دستاوردهای بسیاری رسیده که می تواند پشتوانه رشد و بالندگی و شکوفایی کشور شود.

*ملت ایران به این نتیجه رسیده که هر چه را اراده کند به آن دست می یابد. همچنین ملت ما به این مهم رسیده که هر نوع کوتاه آمدن در برابر دشمن، مساوی با شکست است و به خوبی می دانند که مقاومت در برابر دشمن یک راهبرد و هدف کارآمد است.

استقلال سیاسی  یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران است و نظام سلطه با هر دستاورد و عنصری که بتواند به عنوان قدرت ملی کشور ما تلقی شود مخالفت می کند.

* زمانی که قرار شد نیکسون بعد از کودتای ۲۸ مرداد به تهران بیاید، ملت ایران فهمید که کودتا در اصل توسط امریکایی‌ها هدایت شده و از این به بعد انگلیسی ها جای خود را به آمریکایی ها می دهند.

*امریکایی ها برای توسعه روابط خود با ایران قول پرداخت دو وام را به ایران می دهند با این شرط که ایران ‌روابط عادی خود را با دولت انگلستان از سر بگیرد؛ ولی وقتی متوجه شدند این عادی سازی با کندی پیش می رود کمک های مالی خود را به کشورمان متوقف کردند لذا زاهدی نامه ای به امریکایی‌ها نوشت مبنی بر اینکه قطعا این عادی سازی انجام خواهد شد.

* هنگامی که نیکسون قرار شد به ایران بیاید مخالفت های در جامعه و ‌دانشجویان با این سفر بوجود آمد ، به همین خاطر رژیم‌ پهلوی برای اینکه مخالفان این سفر را ساکت کند تصمیم‌ می گیرد که با مخالفان به شدت بر خورد کند؛ بر این اساس اعتراض دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با شدت به اصطلاح سرکوب می شود به نحوی که در این رابطه سه دانشجوی این دانشکده نیز به شهادت می رسند.

*جوانان دانشجو در بزنگاه های تاریخی موجب ایجاد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران شده اند که به عنوان مثال می توان به حضور دانشجویان در غائله گنبد، کردستان و شهادت تعدادی زیادی از دانشجویان پیرو خط امام در اشغال هویزه توسط ارتش بعث عراق، اشاره کرد.

* جامعه ما همواره از دانشجو و دانشگاه مسئولیت پذیری و نقش آفرینی در تراز انقلاب اسلامی را انتظار دارد.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین