کد خبر: ۵۶۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

تیمی که پرسپولیسی‌ها دلتنگش می‌شوند

پرسپولیس امروز آخرین دیدار خودشان در نیم فصل اول لیگ‌برتر را برگزار خواهد کرد و این یعنی پایان محرومیتی طولانی از پنجره نقل‌وانتقالاتی.
آفتاب‌‌نیوز :
روزی که خبر محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی به گوش هواداران رسید و همه آنها را در بهت فرو برد، هیچکس فکر نمی‌کرد امروز و در آستانه پایان این محرومیت تلخ و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی عده زیادی از هواداران دلتنگ تیم ناقص، خسته و البته جنگنده خودشان شوند. تیمی که با هر مشتی که خورد دوباره بلند شد و برای هوادارانش جنگید. محروم شدن از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی در نگاه اول اصلا موضوعی نیست که یک تیم فوتبال توانایی کنار آمدن با آن را داشته باشد. در واقعیت نیز تیم‌های زیادی بودند که از این محرومیت ضربه خوردند و هیچوقت شبیه تیم قبلی نشدند. پرسپولیس برانکو نیز بارها تا لبه این پرتگاه خطرناک رفت اما دوباره برگشت. از همان روزی که بازی برگشت مقابل الهلال در نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان را با نتیجه تساوی به پایان رساند و فینالیست نشد تا همین چند وقت پیش که با همین تیم ناقص به فینال آسیا رسید اما باز هم قهرمان نشد. تحمل این همه سختی برای پا پس کشیدن بهانه خوبی به نظر می‌رسید. اما قرمزها دوست نداشتند میراثی که طی این سه، چهار سال ساختند انقدر راحت از بین برود.

همه چیز طی این مدت برای پرسپولیس شبیه تراژدی‌های غیرقابل باور پیش رفت. به وجود آمدن هر مشکل جدید رابطه مستقیمی با بیشتر موفق شدن تیم داشت. انگار که هیچ چیز در دنیای واقعی اتفاق نمی‌افتد و دنیای موازی پناهگاه سرخ‌ها برای رسیدن به رویاها بود. در حالیکه تیم برانکو واقعی‌تر از هر پرسپولیس دیگری در طول تاریخ جلوی چشم اهالی فوتبال جلو می‌رفت. کسب دومین قهرمانی متوالی در شرایطی که همه می‌دانستند فصل بعدی شرایط چقدر سخت خواهد بود، برای پرسپولیسی‌ها حاوی کلی پیام بود که نکند فصل بعد شود و فلان بازیکن تیم را به مقصد دیگری ترک کند؟ نکند در کوران این همه مشکل دوباره به روزهای سیاه گذشته برگردیم و کلی ترس دیگر که کاملا هم طبیعی به نظر می‌رسید.

اتفاق غیرمنتظره اول رخ داد. ستاره‌ها یکی‌یکی جدا شدند و تنها بازیکنی که به تیم ملحق شد امید عالیشاه بود. اتفاق دوم اما با وجود طبیعی به نظر رسیدن هیچگاه رخ نداد. پرسپولیس ساخته شده به دست برانکو با روزهای سیاه بیشتر از هرچیزی غریبه است. طی این چند سال آسمان قرمزها چندباری سیاه شده، اما آنها همیشه خیلی زود جلوی پخش شدن این سیاهی را گرفتند. عجیب‌وغریب‌ترین پرسپولیس تاریخ که هرروز با به وجود آوردن تناقض‌های بیشتری به راه خودش ادامه می‌داد، در مسیری که تا به امروز طی کرده، یکبار نایب‌قهرمان لیگ‌قهرمانان آسیا شده و الان هم که بدون شکست در آستانه تجربه آخرین بازی در شرایط سخت است. شرایطی که برای بازیکنان، برانکو و ستاره‌های جذب شده‌ای که نیم فصل فقط تماشاگر بودند خیلی سخت و برای هواداران خیلی شیرین است. هوادارانی که بسته شدن پنجره‌ها تا باز شدن مجدد آنها، دری بزرگ برای رد و بدل شدن هوا در فضای باشگاه بودند. باشگاهی که دوباره قرار است ملاقات جدیدی با آرامش داشته باشد. آرامشی که البته ذره‌ای از دلتنگی برای آن تیم ناقص ولی جنگنده کم نمی‌کند.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین