کد خبر: ۵۶۲۵۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

ممنوعیت ورود زنان محجبه به ادارات در تاجیکستان

مقامات تاجیکستان تصمیم دارند با تدوین یک قانون، ورود زنان محجبه به مؤسسات دولتی و خصوصی را ممنوع کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از آزادی، مقامات تاجیکستان تصمیم دارند با تهیه قانونی ورود زنان محجبه به ادارات و مؤسسات دولتی و خصوصی را ممنوع کنند.

در حال حاضر یک گروه ویژه کاری وابسته به مرکز ملی قانونگذاری تاجیکستان به تهیه طرحی پرداخته که انتظار می‌رود ورود زن های محجبه به تمام اداره و موسسات صرف نظر از نوع مالکیت آنها را ممنوع کند.

این نخستین تلاش از راه قانونی برای محدود کردن پوشش روسری و حجاب در تاجیکستان است و تا به حال به زن ها در این کشور تنها توصیه می شد که از پوشش لباس های بیگانه به فرهنگ ملی مردم تاجیک دست بکشند.

حجاب، روسری، نقاب، برقع و سایر انواع لباس کاملاً سیاه از جمله پوشاک هایی است که مقامات تاجیک پوشیدن آنها از سوی زنان را توصیه نمی کنند.

یک مقام مرکز ملی قانونگذاری تاجیکستان در صحبت با رسانه ها در این خصوص گفت: کمیسیون مذکور بعد از دستور دستگاه اجرایی ریاست جمهور تاجیکستان در این زمینه دست به کار شده است.

بنابه صحبت های وی، قرار است روز 18 دسامبر در جریان یک همایش در شهر دوشنبه نمایندگان تمام وزارت و اداره های دولتی تاجیکستان این مسئله را بررسی کنند.

گفته می شود بر پایه نظر و افکار نمایندگان وزارت و اداره های دولتی طرح قانون جدید محدود کننده پوشش حجاب و روسری تهیه خواهد شد.

مبتکر این طرح کمیته زنان و خانواده تاجیکستان عنوان شده که در نامه ای به دادستانی کل این کشور خواستار ممنوعیت قانونی ورود زنان به موسسات دولتی و خصوصی شده است.

دادستانی در نوبه خود این درخواست را به دادگاه اجرایی رئیس جمهور منتقل کرده که بر اساس سفارت دستگاه اجرایی ریاست جمهوری مرکز ملی قانونگذاری یک کمیسیون ویژه بین نهادی در این زمینه تاسیس شده است.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
حالا هیچ ببنی بشری به خاطر نقض حقوق بشر برای انتخاب پوشش هیچ اعتراضی نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
افراط .... و تفریط تاجیکی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین