کد خبر: ۵۶۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

سکه ۳میلیون و ۴۲۰ هزار تومان شد / افزایش ۲۰هزار تومانی قیمت سکه

امروز سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان داد و ستد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: به نسبت دیروز شاهد کمی افزای شدر قیمت سکه و طلا هستیم. 

محمد کشتی آرای افزود: قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز به نسبت دیروز کمی افزایش یافت و به ۱۲۵۱دلار رسید که در مجموعه روزهای گذشته حدود ۱۱ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: در بازار شاهد نوسانات نرخ ارز بودیم که این مساله سبب افزایش قیمت سکه و طلا شد به طوری که قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید نیز ۳میلیون ۴۲۰هزار تومان داد و ستد شد. 

وی گفت: هر نیم سکه بهار آزادی به قیمت یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۲۵هزار تومان و سکه های یک گرمی ۶۱۵ هزار تومان معامله شد. 

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۳۰۸ هزار داد و ستد شد که به نسبت دیروز کمی افزایش نشان می دهد. 

وی درباره اختلاف قیمت سکه در صرافی ها و طلافروشی ها که حدود ۸۰هزار تومان بود، توضیح داد:‌ قیمت صرافی ها و طلافروشی ها متفاوت است و قیمت هایی که بنده اعلام کردم شامل قیمت هایی که در بازار داد و ستد می شود البته صرافی ها زیر مجموعه بانک مرکزی بوده و وضعیت متفاوتی با طلافروشی ها دارند .

وی خاطر نشان کرد: بازار سکه و طلا در هفته گذشته روند نزولی داشت و این هفته نیز ادامه یافت و به پایین ترین سطح خود در ۶ماه گذشته رسید. 

وی گفت:‌این مساله ناشی از کاهش قیمت ارز، کاهش تقاضا و همچنین عرضه مناسب است که در بازار سکه و ارز اتفاق افتاد.

کشتی آرای بیان کرد: این موارد سبب شد در مجموعه قیمت سکه حدود ۱۶۰هزار تومان کاهش یابد. 

وی درباره میزان حباب قیمت سکه گفت: اکنون حباب سکه برابر با ۳۸۰ هزار تومان است. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اظهار کرد: قیمت طلا نیز در این هفته نزولی بوده و روند کاهشی هفته پیش را ادامه داد. 

گفتنی است روز گذشته در بازار سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۴۰۰هزار معامله شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۳۰ هزار تومان معامله شد. 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۸.۲ دلار معامله شد و در بازار داخلی نیز  هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۰۲ هزار  تومان قیمت گذاری شد. 

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین