کد خبر: ۵۶۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

پاکستان مدعی بازداشت 7 ایرانی با مدارک جعلی پاکستانی شد

پاکستان‌تودی گزارش کرده است که آژانس فدرال بازرسی این کشور هفت تن از افرادی را که ادعا شده است ایرانی بوده و دارای اوراق هویت و پاسپورت جعلی پاکستانی بوده‌اند، در فرودگاه تربت این کشور به هنگام رسیدن از بحرین بازداشت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این در حالی است که روزنامه دیلی‌پاکستان در خبری نوشت، آژانس فدرال بازرسی این کشور در روز چهارشنبه پنج ایرانی اهل شهر تربت بلوچستان در پاکستان را که دارای پاسپورت‌های پاکستانی واوراق هویت بوده‌اند، بازداشت کرد.

به ادعای یکی از مقامات آژانس فدرال بازرسی پاکستان، این افراد در فرودگاه تربت در حالی که با پاسپورت‌های پاکستانی از بحرین رسیده بودند، بازداشت شدند. آن‌ها از سال ۲۰۱۴ با پاسپورت‌های جعلی پاکستانی در حال رفت‌وآمد به بحرین بوده‌اند.

پلیس بحرین، تعدادی از افراد پاکستانی را در جولای ۲۰۱۸ به اتهام مرتکب شدن جرمی بازداشت کرده و در منامه به زندان فرستاد.

این مقام آژانس فدرال بازرسی همچنین در این باره ادعا کرد: کنسولگر سفارت پاکستان در سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۸ در بازرسی از این زندان متوجه شد که این افراد مظنون‌ بازداشت شده در واقع ایرانی‌هایی بوده‌اند که پاسپورت پاکستانی داشته‌اند. به دنبال آن، تمام فرودگاه‌ها در پاکستان در این باره هشدار داده شده و جزئیات اطلاعات مظنون‌ها در اختیار تمامی نهادهای پاکستانی قرار گرفت. در نتیجه وقتی در سیزدهم ماه دسامبر تمام این افرادی به فرودگاه تربت رسیدند، به سرعت توسط آژانس فدرال بازرسی دستگیر شدند.

این مقام آژانس فدرال بازرسی پاکستان همچنین تصریح کرد که  افراد بازداشت شده ایرانی‌هایی از سیستان و بلوچستان هستند که در گودار و تربت، اوراق هویت و پاسپورت پاکستانی به آن‌ها داده شده است. اگرچه هویت دقیق این افراد و اینکه به چه دلیل از مدارک جعلی برای سفر کردن استفاده می‌کرده‌اند مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که هنوز درستی آن از سوی مقامات ایراین تایید نشده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین