کد خبر: ۵۶۳۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

شکایت دادستان کل واشنگتن از فیس‌بوک

دادستانی کل واشنگتن فیس‌بوک را به اتهام همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران فیس‌بوک فراخوانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا به نقل از چنل نیوز آسیا، این نخستین باری است که به صورت جدی با شبکه اجتماعی فیس‌بوک برخورد قانونی و قضایی می شود چرا که مقامات قضایی مربوطه فعال در این پرونده بر این باورند که این شرکت از اعتماد کاربرانش سواستفاده کرده و اطلاعات و حریم خصوصی آنها را در اختیار سایرین گذاشته و به سرقت برده است.

حالا بدین ترتیب پیش بینی می شود که مدیرعامل و مقامات بلندمرتبه فیس بوک باید به مقامات قضایی دادستانی کل واشنگتن پاسخ داده و در برابر اتهامات وارده با ارائه اسناد و شواهد از خود دفاع کنند.

حدود یک سال پیش بود که وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشره، فیس‌بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین