کد خبر: ۵۶۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

وزیر کشاورزی چرا استیضاح می‌شود؟

گرانی سرسام آور کالای اساسی و مواد غذایی مردم با وجود یارانه سنگین وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید، طاقت نمایندگان مردم را طاق کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
طرح استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی براساس گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با ۴۴ امضا تقدیم هیئت رئیسه شد و در آخرین روز‌های آذر ماه سال جاری اعلام وصول شد.

علی محمد شاعری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درباره دلایل این امر گفت: عدم اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و تعیین نرخ پایین خرید تضمینی گندم، ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مازاد، عدم اجرای مصوبات برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کل کشور و بودجه سنواتی در بخش کشاورزی و همچنین عدم اجرای احکام برنامه ششم در مورد بخشودگی سود و کارمزد و جرایم وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام کشاورزان از جمله محور‌های طرح استیضاح حجتی است.

بنابراین گزارش، بخش کشاورزی بیشترین یارانه را دریافت میکند تا معیشت مردم تحت تاثیر قرار نگیرد و سفره مردم کوچک نشود، اما افزایش قیمت افسار گسیخته تعداد زیادی از محصولات کشاورزی و کالا‌های مصرفی مردم نارضایتی‌های عمومی در کشور ایجاد کرده است.

تاثیر اشتباهات در تصمیم گیری‌ها و عدم نظارت لازم بر بازار کالا‌های اساسی مردم باعث شده که طبقه ضعیف و کم توان و حتی متوسط جامعه برای تامین مایحتاج اولیه خود با مشکل مواجه شوند و یارانه‌هایی که برای حمایت از تولید توسط وزارت جهادکشاورزی و دولت اعطا میشود به انحراف رفته و به دست تولیدکننده و در نهایت به مصرف کننده نمیرسد.

برای نمونه میتوان اشاره کرد مرغی که با یارانه دولت برای دان و دارو و خدمات دامپزشکی تولید میشود در بازار توسط صادر کنندگان به اندازه‌ای صادر میشود که زمینه عرضه آن در بازار کاهش می‌یابد و قیمت آن در بازار داخلی به ۱۳ هزار تومان میرسد.
منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین