آفتابنیوز : 24 مهرماه امسال بود که محمد رضا سروش به عنوان مدیرعامل جدید گروه خودرو سازی سایپا معرفی شد و هم اینک باید پاسخ سوالاتی را بدهد که در دوره مدیرعاملی او اتفاق نیفتاده است.
یکی از چالشهای اصلی گروه خودروسازی سایپا و سروش در این روزها موضوع تحویل خودرو های رنو ثبت نام شده در سال قبل و پیش از تحریمهای جدید آمریکا و بیرون رفتن شرکت رنو از ایران است ، همگی می دانیم که شرکت رنو پس از آغاز تحریمهای ظالمانه آمریکا با آن که تعهد تامین قطعات 180 هزار دستگاه خودرو را داده بود ، به صورت ناگهانی فعالیت های خود را تعلیق و کشور را ترک کرد.
بر اساس قرارداد و تعهد بین المللی رنو ، گروه سایپا تعدادی از خودروها را در اواخر سال ۹۶ و اوایل ۹۷ پیش فروش کرد که در نهایت بعد از بد عهدی رنو و خروج از کشور تولید این محصولات در شرکت پارس خودرو دچار مشکل شد و همین امر منجر به برخی نارضایتی های مشتریان شده است.
البته نباید خواسته به حق مشتریان را نادیده گرفت زیرا آنها با هزار امید و آرزو اقدام به ثبت نام و خرید خودرو نموده اند و به دنبال تحویل خودروهای خود هستند و نباید بر آنها خرده گرفت ولی باید این عزیزان واقعیتها را نیز در نظر بگیرند و تمام گناهان را بر گردن خودروساز نیاندازند.
سوء مدیریتهای قبل را نیز نباید نادیده گرفت که همین موضوعات باعث تغییر و تحولات شد ولی باید واقع بین بود و نباید سوء مدیریت را متوجه مدیرعاملی که تازه به سایپا آمده و کمتر از ۵۰ روز فعالیت خود را آغاز کرده دانست در حالی که مدیرعامل جدید سایپا از طریق مراجع داخلی و بین المللی در حال تلاش و پیگیری برای حل مشکل است
اینکه همه مشکلات را سر سروش سایپا و پارس خودرو خراب کنیم کار درستی نیست و مباحثی مانند تحریمها و ترک رنو از ایران وقرارداد هایی را که در مدیریتهای سابق بسته شده را نباید عاملی برای فشار بر سروش و به خاطر گناه ناکرده وی را مورد توهین قرار داد.
محمدرضا سروش یکی از مدیران با تجربه صنعت خودرو است که بیش از ۱۰ سال سابقه مدیریت هلدینگ بهمن را بر عهده داشته و عنوان مدیر جهادی سال ۹۴ را در کارنامه خود دارد.
مطمئنا این مدیر پاکدست و جهادی خواهد توانست مشکلات گروه سایپا را مرتفع نماید و نگذارد حق و حقوق مشتریان پایمال شود.
بولتن نیوز