کد خبر: ۵۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

دادگستری سیستان و بلوچستان: بازداشت 4 نفر در ارتباط با آتش سوزی مدرسه

عوامل سهل انگار در حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان بازداشت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: عوامل سهل انگاری درحادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان باید هر چه سریعترشناسایی و با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست شورای قضائی که در محل دفتر مدیرکل ثبت اسناد برگزار شد،خواستار شناسایی عوامل سهل انگاری درآتش سوزی مدرسه غیرانتفاعی اسوه حسنه زاهدان شد.

حجت الاسلام حمیدی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغ دیده بیان کرد: دستگاه قضائی استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از ساعات اولیه این حادثه در صحنه حضور داشته و عوامل این حادثه را شناسایی و برخورد قانونی با آنها به عمل خواهد آمد.

عوامل سهل انگار در حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست طی گزارشی از شرح واقعه آتش سوزی در دبستان اسوه حسنه از بازداشت مدیر، معلم و دو کارشناس آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به محض اطلاع از حادثه معاون دادستان، بازپرس قتل، پلیس آگاهی و تشخیص هویت و تیم آتش نشانی در محل حاضر و پس از انتقال دانش آموزان به بیمارستان و بررسی محل مدرسه پلمب شد.

حجت الاسلام موحدی‌راد ادامه داد: در ارتباط با این حادثه دستور بازداشت عوامل سهل انگار در این حادثه و مسببین آتش سوزی صادر و پرونده به قید فوریت در دستور رسیدگی قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در تحقیقات مقدماتی مشخص گردید مدرسه در تابستان در محل دیگری اسکان داشته و پس از ثبت نام دانش آموزان مدرسه به مکان دیگری بدون اطلاع آموزش و پرورش انتقال یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: دو کارشناس آموزش و پرورش در ماههای گذشته از این مدرسه بازدید کردند که آنها نیز برای ادامه بازجویی و تحقیقات در بازداشت هستند.

وی گفت: به آموزش و پرورش،بهزیستی، سازمان نوسازی مدارس،آتش نشانی دستور ویژه صادر شده است تا از اماکن آموزشی بازدید و نواقص را به مدیران اعلام تا نسبت به رفع نقص ظرف مدت یک هفته اقدام و در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین